|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet hur många Laguna-gröna M5 E34:or som gjordes? Tacksam för svar! BMW följer inte utvecklingen... Dom LEDER den!! | |
|
det gjordes 17 stycken E34 M5touring i Lagunengruen,met. färgkod 266 M (manuell räkning av 891 sidor papper, jag kan har räknat fel) - antal E34 M5 LIM ?? = din tur 'sniffer' :):) |
|
|
Jodå, hehe, det är lite mer att räkna det... Färgen kom väl i alla fall runt 1991 (ersatte 205 M Malachitgrün?) och fanns ju bla till den exklusiva M5 Cecotto.. Hur länge den var kvar vet jag inte, men möjligen tog Oxfordgrün över runt 95??? Uppgifter kan ordnas men det tar nog ett par år innan det är klart.. //Sniffer _________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
|
Tack för svaren... Sniffer, vet du nån bra sida där man kan hämta hem liknande information? BMW följer inte utvecklingen... Dom LEDER den!! |
|
|
Jag tror inte att det finns någon färgstatistik från M GmbH att få, att hitta exakta uppgifter på internet tror jag också blir svårt, för det krävs att man har data på några tusen bilar (under den tid bilarna lackerades i Lagunengrün) vilket tar både tid och pengar i anspråk, men jag ska jobba på det här, dock kommer det att ta ofantligt lång tid.. Hursomhelst så är väl lagungrön en av de ovanligare färgerna till 3,8 L, vanligast är diamantsvart och avusblå skulle jag tro. //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
|
Daytona-Violett inte att glömma, Daytona-Violett, Diamantschwarz samt Avusblå är de dominerande färger till E34 M5touring, ingen annan färg kommer ens upp till 50 bilar (förutom Cosmosschwarz = 51 bilar), statistik för 12000+ bilar tar tid jag lovar, själv har jag fullt upp med 891 stycken M5touringar sedan 2 år tillbaka, det kostar även en del pengar att skaffa material som BMW inte längre vill ha eller känner till :):) Karl/E34 M5touring register |
|
|
Man kan säga att det är "ganska" ovanligt med en lagunagrön M5 i sverige iaf eller? Själv har jag bara sett ett par st förutom min egen... BMW följer inte utvecklingen... Dom LEDER den!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.