|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag undrar vad jag bör tänka på vid köp av en E32 från -88- 92. Jag vet att den kan kosta mellan 30-40.000 och vara automat. Vad kan jag vänta mig att få? Tacksam för all information. Jag är lite rostig när det gäller BMW, har inte ägt någon sedan -90 | |
|
Välkommen tillbaka, får man väl säga? :) Några kommer säkert att svara "köp 750!!"... Det är självklart upp till dig och vad du anser att du vill ha i motorkraftsväg, men mitt råd är att titta på 735 (90-92). Hur man än vrider och vänder på det så är det den vettigaste modellen att köpa för de pengar du avsatt - relativt hyggliga driftskostnader, tillräcklig motor, bra komfort etc. Var kräsen - det finns många E32:or på marknaden, så du har goda chanser att hitta en bil som har precis den utrustning du vill ha. Lycka till! :) |
|
Nissen |
Jag tycker att du skall provköra de olika modelarna och göra din bedömning utifrån det, jag provade en 730V8 tyckte den gick bra, men den var dyrar i försäkring en 740, dessutom fanns det fler 740, UH kostnader lika. 740 går bättre, dock kan jag tånka mig att alla säger att den modelen de har är bra, alla är bra oah speciala dock kanske man vill olika saker. Provkör. |
| Nissen - Visst är 740:n bättre än 735 i så gott som allt, men frågan är ju hur mycket 740 man får under 40.000... | |
Nissen |
Sorry, Jag läste lite slarvigt, men de blir billigare, jag har få som ringer på min, många som kollar men inte många som hör av sig. |
|
Provade en del bilar, hittade en idag (735iA -91). Så nu är jag med i matchen igen! Jag kommer säkert att behöva en massa råd och tips i fortsättningen... |
|
| Grattis till ditt nyförvärv! Helt rätt motor och helt rätt årsmodell! ;) :) | |
| Grattis! En sen årsmodell av 735 E32 är ju aldrig fel. | |
| och så en kompressor motor på det hela , middan ä serverad ;d | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.