|
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer sig 535ans motor och alpinans b6a? | |
| Länk | |
| Mkay .. tnx | |
| Återupplivar en gammal tråd här eftersom länken inte fungerar. Kan man använda b6-89ans topp på 535-86ans block? | |
| Förtydliga gärna din fråga, då det fanns flera moter alt till alpina b6 | |
|
Det ska inte vara några problem att använda den toppen på ett 86:ans block... Nirvana: Alpina E30 med m20 heter inte B6, de heter antingen C1, C2 eller B3. Fanns i olika motorvolymer, som 2,3 , 2,5 och 2,7L |
|
|
mig veteligen finns det 6 versioner på b6 (b10) 3,5 maskinen och minst 1 av 2,8. Men om man inte ska fördjupa sig alt för mkt i motorernas uppbyggnad. Topplocken passar mellan samtliga versioner av b6 (b10) motorn. Men topplocken från kat motorn utvecklades från dito kat topplock från bmw. ´ Har du möjlighet att komma över alpina kolvarna? |
|
|
Tyvärr, inga kolvar. Jag kan nog inte precisera mig mkt mer för tillfället men om jag får reda på mer så ska jag dela med mig. Det är en 3,5liters-topp och jag antar att det satt kat på den motorn eftersom det är en 89a, vet heller inte om den var sv-såld. Vet nån vad skillnaden är mellan kat och icke kat? Det borde inte spela nån roll bara toppen passar på blocket, möjligtvis att kat-versionen har lite vassare kam för att uppväga hk-förlusten. Ni vet säkert mer än jag iaf. Tack för svaren! Jag återkommer. |
|
|
Hoppsan! Det var visst en 2,8 så jag antar att det inte är nån ide´att slänga på den toppen på ett 3,5 block. Surt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.