|
|
|
|---|---|
|
Dukiga och prisvärt, så klart! Mvh. Johan Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti | |
Mattan |
Det ligger en däckfirma på Hyllie kyrkoväg i Limhamn(har glömt vad den heter. Ringtjänst kanske! Inte Däckcenter i alla fall.) Dom har en ruskigt modern maskin,den enda isödra Sverige, dom ska enl uppgift va kanonbra och inte dyrare än andra. |
|
Tar och spär på denna gamla tråd. Någon som har några andra tips på var man kan/bör göra hjulinställning till rimligt pris i Malmö/Lund- regionen? Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kalle: Är osäker själv men skulle vilja rekomendera ett telesamtal till Jörgens Däck & Fälg. Duktig däck/fälgkrängare som dessutom kör BMW :-) Tveksamt om han kan fixa hjulinställningar men han borde kunna ge tips på någon duktig hjulinställare som är prisvärd. Tel 046-146070 mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Kristoffer: Ursäkta om jag går lite offtopic, men vet du vad killen tar per 17" hjul för att kränga på och balansera? Är han erkänt duktig? egen personlig erfarenhet alltså? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Finns ett par Euromaster i närheten av Malmö/Lund. Dom brukar vara duktiga. För mer info, se ---> www.euromaster.se |
|
|
Annars så finns det Däckia i både Malmö och Lund. För mer info, se ---> Länk MVH / Jacob |
|
|
wendtan: Du har mail!! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jacob: Jo jag känner till eruomaster. Jag har dock dålig erfarenhet av Malmö verkstaden på Fosie. De har en konstig policy där de själv kör in bilen i verkstaden och gör jobbet medans man själv dricker kaffe eller något. När jag köpte nya vinterdäck till min e36 323 så repade de min bagage ganska ordentligt. Troligtvis var de ett par ordentligt nersmutsade arbetshandskar i kombination med en ganska smutsig bil som ledde till repningen. Jag gillar dessutom inte alls att någon annan kör min bil :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Då förstår jag dig till fullo. Tråkigt att det blivit så. Men förhoppningsvis finns det de verkstäder som är märkta med Euromasters namn där de uppför sig på ett bättre sätt. Däckia är ju ett annat alternativ som jag anser funkar kanon. Deras verksamhet i Helsingborg är bara att ge tummen upp för, trevlig och kompetent personal. Ett givet val för mig iaf. MVH / Jacob |
|
|
Rekommenderar också Jörgen i Lund för däck, trevlig typ med bra priser. Vet inte om han hjulinställer dock? Annars är Ringtjänst i Arlöv är bra på hjulvinklar. Dom fixade bakvagnen (fram också för den delen) på min Porsche trots att den inte är det lättaste att ställa in och kräver specialverktyg. Dom vet vad man snackar om när man ska ha lite vinklar för banåka också. |
|
|
Själv brukar jag nyttja Vianor´s tjänster i Malmö... På viadukten mot hamnen... Länk |
|
|
Jag följde Kristoffers råd och ringde till Jörgen i Lund. Han i sin tur berättade att han inte utförde hjulinställningar (han gillade att snacka - jättetrevlig kille!!), men hänvisade mig till en firma vid namn GT Däckservice i Kävlinge. GT Däck tog 350:- för hjulinställning och killen (tror han heter Mark) jag pratade med verkade väldigt kunnig och seriös, att jämföras med 500:- som var det lägsta budet jag fick vid rundringning till samtliga firmor i Malmö. Valet blev således enkelt, trots en extra bit att köra. Fick tid idag fredag kl 16:00. Nu visade det sig att mina hjulvinklar var nästintill perfekta redan - endast en marginell förändring på vänster sida behövdes. Jag kan varmt rekomendera er alla att göra hjulinställning hos GT Däck i kävlinge! Kanonbra service och kunnig kille som driver stället! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Efter att ha läst här så besökte jag med GT Däck. Riktigt nöjd! Rekomenderas starkt! Men jag betalade ca 900kr, fram och bak då på en e91. Så 350:- måste ha varit bara fram då eller? |
|
|
Wow...såg precis att det är nästan 12 år gammal tråd :) Priserna kan ha ändrats lite sen dess då :p |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.