|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite frågor om NAVI. Hur är den, hur fungerar den. Hur styr man den. Berätta lite så blir jag jätte nöjd. Funderar på att köpa en bil med NAVI nämligen. Tack på förhand | |
| ingen som kan hjälpa mig med dessa enkla frågor? :-) | |
|
Skriver som jag brukar i "fall" som ditt ;)....Kolla sök inläggsfunktionen här uppe till vänster först om du inte redan gjort det :)... Mvh Janne. |
|
| jo, jag har gjort det, men det står mest om fel och cd skivor, men ingen beskrivning om hur den funkar. Men tack ändå :-) | |
|
Jag kan bidra med mina erfarenheter av BMW:s navigationssystem. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilken version jag har men det är iaf en av de nyare då jag har 16:9-skärmen. Systemet fungerar bra för mina begränsade behov, dock kan systemet uppfattas som ngt långsamt ibland. Det märks särskilt när systemet ska uppdatera bilden på skärmen. Vidare så vet jag att en del är kritiska mot att det saknas vissa funktioner, man kan t ex inte lägga in att man vill åka via ett delmål. Detta är ingenting jag lider av men om man använder systemet mycket så kan det vara lite omständligt. När det gäller själva skärmen så tycker jag att den i stort fungerar bra och att man ser relativt bra även i starkt solljus. Vissa medpassagerare har dock klagat på detta. Visningen av kartan tycker jag är mycket bra, bättre än systemen i t ex Volvo och Mercedes. Den är klar och tydlig. Jag har dock sett bättre skärmar och visning i system för eftermontering. När man ska mata in en adress så kan det ibland bli lite väl mycket snurrande på ratten men det underlättas av systemet gissar på vilken adress man ska till allteftersom man matar in bokstäver. Något större problem är det således inte och detta är något som jag tror gäller för de flesta system på marknaden. Jag tycker att det är trevligt att kartan framme när man åker på nytt ställe för att följa med även om man inte använder navigationsfunktionen för tillfället. När man har använt navigatorn för att hitta någonstans så lämnas även ett "spår" kvar på kartan så man hittar tillbaka. Bra om minnet sviker... Skärmen används dessutom för radion och färddatorn vilket jag tycker är en stor fördel då all information presenteras mycket tydligt och snyggt. Speciellt med BMW professional radio (standard med navigation tror jag) som har två tuners är detta bra då det på skärmen hela tiden uppdateras vilka radiostationer som finns tillgängliga för stunden. En sista sak att tänka på är att systemet är baserat på CD-rom skivor vilket gör att du måste köpa en ny skiva om du t ex ska åka ner i europa. De senaste versionerna, fr o m årsmodell 03 tror jag, är dock DVD-baserade, då slipper du detta probelm samtidigt som systemet är snabbare. Nu blev det ett väldigt lång inlägg men jag hoppas att dt har varit till någon hjälp. /Stefan |
|
| Ett stort Dunder tack!! | |
|
Instämmer i ovanstående beskrivning samt att jag måste säga att har men en gång haft nav så vill man inte vara utan. Helt enkelt suveränt:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.