AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
746

vad tar bilhandlare...

\\\M 325i ZENDER///
tänkte ev köpa en ny bil(självklart en bmw;))och min fråga lyder:
hur mycket tar bilhandlarn för min bil?
325i coupe
-93
11000mil
fulls-bok
ej ac(annars fullutr)
skin
me massa lul lul;)
någon som jobbar på bilfirma kanske;)

///lila ljus\\\
Det beror på vad du ska köpa, hur stora marginaler handlaren har, samt hur mycket han vill subventioner din bil. Är det den bilen du har i galleriet så är jag övertygad om att du tjänar en hel del på att sälja den privat och sedan pruta på bilen du ska köpa.

/T.P.
Länk
\\\M 325i ZENDER///
men har nån humm på hur mycket dom tar för den....
deras magiska gröna bok(alla priser)någon som har tillgång till den?

///lila ljus\\\
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Finns ingen anledning att sälja till handlaren, de kommer att värdera ner din bil totalt. Samt att du får sämre prutmån på den nya bilen.
Sälj privat, sätt priset lågt så går det fort, du får ändå mycket mer än vad handlaren kommer erbjuda
Det är inte många handlare som följer listan. Men säg att din bil enligt listan står i 60000kr. Bilen du ska köpa kostar 300000kr. Handlaren bjuder dig 230000kr i mellanpris. Köper du bilen utan byte så kan du få ca 7% rabatt = 279000kr. Säljer du då din bil privat för tex 60000kr, så får du lägga upp 219000kr. Du har med andra ord tjänat 10000kr (säljer du den för 70000kr så tjänar du 20000kr) trots att du har sålt för mindre än vad handlare bjöd. Inbytespriserna är helt ointressanta det är mellanpriset som är intressant.

/T.P.
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Såg i galleriet att du hade JWR´s chip, funkar det bra? är det värt pengarna?
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Det TP skrev är riktigt intresant och sant! håll dig till det.... om jag inte minns fel så har jag sett bilen som du har i galleriet på blocket eller liknande! Vad är annons priset och hur mycket att du tänkt att sjunkà? Bilhandlare är bra om du har dåligt med tid och gillar att bli av med pengar!

Mvh Mohsen
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Jag skulle råda dig att sälja bilen privat, iaf försöka.
Som T.P säger är det mellanpriset som är det viktiga.

Enligt gröna listan värderas din bil till runt 70000 kr. Jag har inte listan hemma, men den finns på jobbet och inbytesvärdet bör ligga någonstans i den regionen. Sen är det inte många bilhandlare som följer den listan längre utan prissätter genom www.bytbil.com.

Personligen hade jag erbjudit dig 50000 kr om du kom in och skulle köpa bil av oss.

tjena zender, tyvärr ä det så att handlarna inte gillar e36ornaa försten til 96-97, d andra är bara problem, tyvärr tycker dem,, jag vet detta därför min morfar säljer bmw i sthlmå sammarbetar med bmw runt om i sthlmsområdet, men din bil har å är ju lite speciell så du känar nog mest på att sälja den privaat.. lycka till, rätta köparen tar bilen..

"OM MAN SMÄLLER BLIR DE LÄRO-PENGAR Å STENSKOTT"
\\\M 325i ZENDER///
tack för era svar.
ska lyda T.P;)

ang chip:
den känns lite rappare men hur förbrukningen har minskat vet jag inte(tror inte så mycket).men 2000kr e d värt.

får se till att annonsera lite till igen:)

som sagt tack ALLA

///lila ljus\\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.