|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Tänkte dela av mig mina erfarenheter att sätta up nät i spoiler på en Z3. I och med att jag har tabbat mig så tänkte jag dela av några synpunkter. Första felet jag gjorde var nätval. Jag ville ha det finmaskigaste nät som finns. Det blev helt fel. Såg ut som om man fyllde hela spoileröppningen med en stor plåt. Inte snyggt alls. Så jag köpte en mer grovmaskigt nät. Det vägde mellan silver och svart. Nu när jag har monterat svart så kn jag säga att effekten är lite annorlunda än den jag tänkte mig. Det svarta nätet syns inte som sådan men det ser ändå bra ut för att hela öppningen i spoilern har fått sig en riktig djup så att den ser mycket större ut. Silver hade antagligen sett bättre ut på just en silver bil men jag har sett Marias inlägg om att det blev lite för mycket på hennes mörkgröna bil och efter det finnmaskiga nätet blev jag lite skraj att det blir för mycket hos mig oxså.. Sedan kom problem med monteringen och här har jag sabbat totalt vid första försöket ( när jag satte up det finmaskiga nätet alltså). Jag mätte ut öppningen gick sedan hem och klippte ut det nät jag ville ha. Vad jag inte tog höjd för var att öppningen är inte rak utan böjer sig med spoilern dvs man kan inte gå på hålets storlek utan mäta längst öppningens kant. alltså 3 cm längre än avståndet i rak linje. Slutligen så efter att ha läst några inlägg på BMW power så bestämde mig att inte limma nätet utan att använda buntband efter att ha sågat bort befintlig galler som satt i öppningen. Funkar jätte bra och bundband syns inte när man har dragit åt dem ordentligt. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Intressant läsning....vilket leder mig till 20 frågor :) Har du bilder på hur det blev att se ut för dig? Har du installerat kompressor från ESS? Om ja, har du bänkat för att se hur många pållar du fick ut? __ Länk |
|
|
Det var ju synd att du sågade bort gallret, det hade du inte behövt göra, för gallret är ditsatt med några "pliggar" och är väldigt lätta att ta bort och sätta dit igen . Att det var synd menar jag med tanke på att du kanske hade velat sätta tillbaka gallret någon gång. Hur band du fast nätet med buntbandet ?? Titta gärna på nya bilder jag har på pärlan som finns i galleriet : Länk Finns en bild med det svart nätet, fast det syns inte så bra tyvärr. Länk |
|
|
Hej Wolv, - Bilderna kommer snart. Hann inte riktigt med det än;-) Måste updatera min sida i galleriet att börja med sedan ska jag lägga up en sida om bilen på någon server... - Yes, det är en Vortex komp från ESS. Laddar lite förskitigt 0.6 atm - Har inte bänkat den än. ESS säger at det borde ligga på 295-302bhp men att dem är lite osäkra på vridet som som bäst kan ligga någonstans runt 370nm vid 6000rpm eller sånt. Så jag vill definitivt bänka. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Maria, Jo det är just därför jag sågade bort gallret för att ha någonstans att fästa buntband dvs i ramen efter gallren. Jag tror inte att jag kommer ångra mig just i fråga om galler dock silver nät är inte helt uteslutet. Med buntband monteringen har jag bara 3 minuters jobb att byta ut den om jag nu skulle bestämma mig för silver... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.