|
|
|
|---|---|
Glecar |
Någon som vet var man kan få tag i en felkodslista ?, för alla återförsäljare bara kliar sej i huvudet... *suck* Glecar |
Deliq |
Här kanske du hittar vad du letar efter: Länk Länk M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
Glecar |
tack , men det verkar ju var koder för motor.. Jag har en lysdiod vid ratten för ställbart laddtryck.. Turbosystemet har ju en egen box.. Samma som sitter i Porsche 944 turbo.. En kodförklaring som verkar vara svårhittad.. Glecar |
|
Jag känner igen den här felkoden... den har diskuterats förut. Kan det ha varit så att laddtrycksstyrningen havererat? Den är känslig för motormodifieringar, och behöver antingen ersättas av ett annat system, eller modifieras. Har du mappat bilen på rullande lansdväg? |
|
Glecar |
Nej .. med avgastemperatur... gick utmärkt... Blev en annan bil.. *ler*.. synd bara att jag har lite problem med synkring 2:ans växel... antar att jag får leva med det.. Utbyteslåda kostar ju 56.000:- *svettas* Glecar |
|
56.000, ungefär vad min bil kostade för ett par år sedan... Herregud vilka pengar! men å andra sidan har du en riktigt trevlig bil oxå... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Glecar: renovera lådan så blir kostnaden mycket mindre. Renoverade min M5 låda för 7500kr..3st synkringar,lager+lagerbanor samt alla packboxar med arbete. Kostar inte mer för din låda,inga speciela saker i den för att det är en Alpina B10.. Är du intresserad? He de // Bengan Länk |
|
|
Det sitter en Getrag 290 växelåda framtagen av Getrag specielt för Alpina till Biturbon. Ett nummer grövre än M5 lådan Getrag 280. Men visst en del delar passar säker ändå. |
|
najerot |
Ikke mye som er likt i de to kassene.Dessuten er det vanskelig å få tak i deler til 290-kassa. Har prøvd selv... Vet det er et firma i Sverige som kan fikse dem,skal se om jeg finner igjen navnet ... |
najerot |
Glecar: Her har du firmaet jeg nevnte: Länk De skal visstnok reparere alle Getrag-kasser. Hvor har du lest ut feilkoden din forresten og hvilke symptomer har bilen? |
|
Hej Glecar! Håller själv på att uppdatera min B10 Biturbo-92. Kan tyvätt inte hjälpa dig med felkoden, men skulle vilja utbyta lite tankar om uppdateringar på våra bilar. Min E-mail adress om du vill svara mig där är: bitab@telia.com Mvh Billy J. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.