|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag kör en gammal 316 -89a som förutom en sak går som en klocka. Ibland, och då menar jag kanske nån gång i månaden, stryps motorn när jag kör. Det har hänt när jag precis startat bilen så väl som när jag legat mellan Göteborg och Helsingborg i 120km/h med varm motor. Jag kör ganska mycket. Det har inget med att det regnar ute och blir fuktigt eller något. Det "bara händer" ibland. Den kan strypas och efter jag släppt gasen eller fortsatt köra så kommer motorn igång igen. Kan det bero på tändkablarna? Om den tänder fel borde det ju smälla till lite. Några funderingar? //Johan | |
|
Jag hade en 318 med samma problem då sa de på BMW att de motorerna har problem med luften alltså motorn får för lite luft ibland.På själva luftburken sitter det en typ dosa som en el sladd går utifrån det är den som styr .Den kan paja och går o byta men mycket väl vara el detalj åxå.kolla tändstift,rotor,fördelare och elkablar sedan tycker jag du ska köra i en stp (svarta) för att rensa soppa rören. Lycka till |
|
|
Tack för infon Solly. Har bytat stift men då det händer så väldigt sällan är det knappt värt att lämna in bilen. Motorn är felsökt på senaste servicen och då var det en luftslang som tog in tjyvluft. Det är åtgärdat. Jag ska kolla tändkablarna nu. |
|
|
:) så lite så Lycka till o hoppas det ordnar sig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.