|
|
|
|---|---|
Lassen |
Besiktigade bilen just och förutom att jag fick nedslag på för vita blinkers (ur löjligt) så var CO- halten för hög. Det gick igenom utan problem förra året och det enda jag gjort är att sätta dit ett sport lufts filter (inte open air). Kan det vara förklaringen? Enligt verkstaden som gjorde bytet av filtret så är det INNTE andledningen.. |
|
jag antar att bilen var riktigt varmkörd innan du kom till besiktningen...prova med att lägga i en flaska k-sprit nästa gång du tankar så att de samlar upp eventuell fukt i bränslesystemet... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Hur mycket för hög var den? Var alla de andra värdena bra? "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
Lassen |
bilen var varm körd (från city till sollentuna) Och co-värdet fick vara max 0,3 men det låg på 0,5 - 0,6. Även lambda värdet var dåligt (säger inte mig så mycket iof) |
|
Dra ur bilen på alla växlarna så varvstoppet går i då går värdena ner till rätt. Jag gjorde så med M3:an jag besiktigade. Avgasvärdena var åtfanders och jag gjorde detta då det hjälper. Lycka till. Min bil gick igenom avgastestet efter urgasningen, annars hade jag fått tvåa och blivit fatti :D. Annars om du inte vill slita på motorn så kan du hälla i 2 liter miljö brännsle och två liter k-sprit. Du måste ha typ tom tank, bilen kommer gå lite sämre men dina avgas värden kommer bli väldigt nära noll om inte noll :) Dojtjen power ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.