|
|
|
|---|---|
|
har hört att det ska börjas tilverka nya reservdelar till e24.... stämmer det och var kan man få tag på dem..... är det bmw eller är det några andra som gör det??? //henrik | |
Robert V |
... jag har åxå fått reda på det från en snubbe jag brukar handla av på BMW Solna ... och det e BMW som tillverkar o säljer prylarna ... Antagligen tillverkar de saker som har varit stor efterfråga på ... |
|
Förmodligen BMW Mobile Tradition som dragit igång! Har köpt en hel del 02-prylar därifrån. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
kristian: vilka är det och hur får man tag på dem om inte bmw har delar??? //henrik |
|
|
Köpes genom din vanliga återförsäljare. Tyvärr verkar det som om avansen för åf är väldigt liten på dessa prylar vilket gör att en del inte är allt för pigga på att ta hem dom =( /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
BMW förstår att vårda sitt arv och den goda PR det är med fina äldre bilar därav en prissättning som är mera filantropisk natur än affärsmässig, tacka och ta emot oldtimer ägare!! Volvo sålde visst en hel del gammla lager till en klubb ( PV??,140??) sen brann deras lager upp och inte en del blev kvar, smidigt drag av Volvo |
|
beemah |
Kristian: Jag vet med erfarenhet att det är bra avans på dessa delar minst (20%) påslag men problemet är att den lokala återförsäljaren inte kan skicka tillbaka en sån reservdel speciellt grejor som beställts från Tyskland... Men detta är min erfarenhet och därför så kan dom vara en aning svåra på att ta hem speciellt dyra delar.. Jag har köpt delar hos min lokala återförsäljare för säkert 60.000-70.000 till min 3.0 CS... Rätta mig gärna om ni har andra erfarenheter eller annan info! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
beemah// Enligt vad jag hört när jag pratat med reservdelsfolk på BMW så är avansen på delarna från mobile tradition ca 15%. Hade väl varit ok om nu inte alla kommit med bmwcskort och krävt 10% rabatt... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.