|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Funkar det inte att svetsa fast en ordentlig gördel runt hela toppen för att styva upp den? Det vet jag att man gör på vissa calibratoppar med framgång (de som inte är gjutna av cosworth). Packningen blåser väl antagligen för att toppen sviktar? |
|
MIRRE75 |
Ticco: Nu kör jag m20b25 med helt standard packning , lägre komp (ej svarvade kolvar eller top) och laddar 1,3 bar..och det har hållt bra även vid 1,5 bar ! Tiden jag fick på Säve (12,58) var med 1,3 bar! |
|
Er det noen av dere som har prøvd dette med en iX og vet hva girkasse fordelings kasse tåler? Har lyst til og turbo-trimme min 325 iX -87... Patrick Thorbjørnsen ///bmwccn.no///bmwguiden.no///nitespeed.no///bmwpower.nu |
|
|
Mirre: Hur har du fått lägre komp? |
|
|
har ikke gjort noen ting ennå... Vil vite hva girkasse, fordelings kasse og driv verk tåler siden detter en en iX? Patrick Thorbjørnsen ///bmwccn.no///bmwguiden.no///nitespeed.no///bmwpower.nu |
|
| Har konverterat min ix -87 Laddar dock inte mycket 0.4bar nu men det ska upp lite till. Växellådan har börjat att skrapa och låta lite men om det beror på mer effekt eller att bilen nu gått över 20.000mil vet jag inte. | |
|
Og da er alt standard ikke sant( kolvar, stakar+++)??? må man ha tillegs sprut eller holder det med større dyser og annen ecu??? Patrick Thorbjørnsen ///bmwccn.no///bmwguiden.no///nitespeed.no///bmwpower.nu |
|
|
hejsan ! Jag ska snart lämna in mitt m20 b25 block på o-ringning, och är det nån som kommit fram vilken metod som funkar bäst ? Är det kopparringar eller pianotråd ? Det som "Mats_Ivarson" skrev om att ha kopparringar samt att fräsa ett spår rätt ut där ev läckage gå ut istället för in i kylkanalerna !- det låter vettigt tycker jag ! MVH/Niklas |
|
| Min kompis som åker orange volvo med ca 550hk har fräst ut spår från o-ringarna och kör med kopparpackning. Så fort motorn går upp lite i temp så sväller kopparpackningen och då blir motorn tät, en klockren lösning. Vet att Formel 1 bilarna hade så förr, vet ej nu. Funkar gör det i alla fall. Koppar ringar är grymt, kör på det! | |
|
Hur breda ringar ska man ha? Antar att man ska ha hela vägen in till cylindern om man kör med ringar. Sen org. packning förutom där ringarna är, men vart ledar man ut läckage? hur? |
|
| vad jag fattat så fräser man spåret rätt ut i det fria bara ! | |
|
hej, nu har jag börjat riva isär motorn, och får man plats med kopparringar på ett 2,5 l block+ Det fanns ju inte så mycket plats mellan cylindrarna ! MVH/Niklas |
|
| Finns inte plats på B25 tycker jag. | |
|
Är det någon som har provat att svetsa sprucken m20 topp? Pratade med en gammal rally-tok och han var helt övertygad om att det gick att svetsa. Pratade om att de altid svetsar tex volvo b23 toppar utan problem. |
|
|
Min kompis som e en mycket duktig tig svetsare försökte svetsa en av mina toppar... Resultatet blev att den sprack ännu mer.. det e väll för mycket spänningar i den när den har spruckit Mvh Limmet Min bil!! Länk |
|
|
Ja, det har provats med negativt reusltat. och då är det inte vem som helst som försökt. Den aluminiumen som använts hade tom dömts ut för att göra aluburkar för export till ryssland av. Och sprickan går jävligt styggt, ofta genom kamlager osv. När det svetsades så kröp bara sprickan vidare. Mats |
|
|
hmm, ok. Tack för svaren iaf |
|
|
Hur kul har inte ni....=) Väldans kul att läsa er trimproblem . kom o visa upp i gbg på lördag Länk |
|
|
Bäckis:hur löste du det med o-ringning på din motor om inte koppar packning för plats.. en kungarike för den som kan ge en bra förklaring hur man bäst går till väga att O-ringa M20B20 motorn. topen med?? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
Tror nog att Bäckis kör med pianotråd. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.