|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Ekman - Eftersom jag har kidnappat å låst in Limmet i garaget så känner jag mig tvungen att svara åt honom :) Ja han har varit på Båberg |
|
|
ok =) släpp lös han o be han komma hit igen då? vart håller pojken hus? BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
| måste ju laga bil helvetet först ingen som vill sponsra me topp?? känner mig ganska fattig för tillfället | |
|
Ingemar Johansson har ju en massa nyrenoverade toppar till salu! lao :) Seriöst, jag har antagligen en 323 topp som jag inte har användning av. Vet dock inte säkert hur det går med då jag har skickat iväg den till en Emad Amih som inte har hämtat ut den på över en månad. |
|
| jätte snällt men den passar inte utan mod.. större ventiler å sånt tack ändå | |
|
Hur går det för dig? Hörde att toppen klarat sig? //Ticco Länk |
|
|
kom igen nu bäckis, dela med dig av receptet nu..?? ;-) /björn |
|
|
Bäckis vad tar du för att ev. renovera och turbokonvertera en 86:as M30 3,5 liters motor ? har nämligen köpt en extra så om jag inte får nån i stan att fixa det åt mig så kan jag skicka iväg grejorna ;) intresserad ? du når mig på wrath@hehe.com eller icq @ 27872643 /Mvh Göran |
|
| Du har min mail. Tror tyvär inte att jag har tid förrens till hösten. Om du inte är rik som ett troll vill säga. Kanske Jesper är intresserad?? | |
| Limmet: Jag kollade på din bil i galleriet. Ser cool ut, men du har svarvat kolvarna helt fel :-( Du har helt tagit bort sqishen vilket i sin tur leder till att du har en extremt spikningsbenägen motor :-(((((( Skulle faktist rekomendera att du letar fram ett gäng nya kolvar så kanske du slipper fler spruckna toppar. | |
|
Tjena Angående squish osv. Läser man "Four Stroke Performance Tuning" så får man uppfattningen att squish, det är extremt viktigt det. Men handlar man boken "Forced Induction Performance Tuning" så börjar det klarna. I en rejält överladdad motor är inte squish viktigt, förutom för förbrukningen på dellast. Det är till och med som så att på motorer som går på sprit skall man passa sig ordentligt för squish då man kan få vätskeslag! Mina erfarenheter är som A Graham Bells. Inget squish är inget problem för spikningar, men kräver massor av förtändning på dellaster. Mvh Mats |
|
|
Se där ja, välkommen Mats! //Ticco www.ticco.com |
|
| Hua, en motorvetare :-) Jag tror fortfarande att det är mer än på dellast man får problem. Jag har nämligen själv gjort misstaget att svarva kolvarna på det viset tidigare, och det var lite sturl då. | |
| Hmm, maila gärna mig Mats. Skulle vilja ha tag i ett par schyssta böcker jag också. Min kunskap har byggts på en grund av trial and error. Lite mer teoretisk kunskap om varför vissa saker fungerar och andra inte skulle vara fint. | |
|
tjena.. Jag kör förtfarande me denna svarvnig av kolvar...just nu har det fungerat alldeles utmärkt... mkt snabb respons me det nya aggregatet...kkk 29 avgashus"14" har kört minst 500sten hårda mil med 1,4 ladd på topparna... tackar till alla som hjälpt mig! Min bil!! Länk |
|
|
BÄckis: har du nån bild/förklaring hur en M20B25 kolv ska svarvas på bästa sätt? kanske mats vet?? BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Så här ser mina ut som Bäckis har svarvat. Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| Tja... Limmet !!! Har du tryckt toppen ??? du kan la slå mig en signal när du ser detta... ha det så länge häls Rosen | |
|
Nesor: Nej, men om någon timma så är det gjort :) //Ticco www.ticco.com |
|
svintoleffe |
Hoppas att toppen har klarat sig för dig ticco. Önskar dig lycka till med din bil. Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.