|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw ägare ! Jag har Tonade passagera ruta och förarruta på min Bmw och så är det givetvis dax för besiktning nästa vecka. Nån som har nåt förslag vad man kan göra för att slippa ta den filmen. Mvh | |
ant |
inte så mycket förutom att hoppas på att den går igenom utan anmärkning. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Hissa ner dom och dra ut säkringen och säg att dom är trasiga :) |
|
| Jag tänkte dra ner dom och dra en historia. Men dom går la inte på den lätte. Lite pinsamt isåfall.... | |
|
Fan skit i historia. Inte deras problem om där "inte finns" nån ruta ju. Säg att du tycker att d e för varmt i bilen eller nått ;) ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Ja det har du rätt i. Men nere ska dom va iallafall när jag rullar in i hallen. | |
|
Hej! Mitt tråkiga tips till dig är att ta bort solfilmen, mycket möjligt att du går igenom besiktningen, men tänk om du råkar ut för en flygande besiktning med en j***a massa snutar, då skiter dem i att du gick igenom besiktningen utan då är det bara att glatt åka tillbaka för ombes. Farsan är jurist på svensk bilprovning, och han har berättat historier om besiktningsmän som har förstört mörkläggningar på bilar. Jag vet hur det är jag har också lust att köra omkring i en totalt mörklaggd bil, då brukar farsan banka in vett i en och predika om hur idiotiskt och olagligt det är. Så lyd mitt råd om du vill slippa framtida bekymmer, för även om du klarar dig en gång så kanske du åker dit nästa gång. Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* |
|
| okej ! | |
|
är det jättemörkt tonat eller ? slit bort den besikta och tona igen fast mycket ljusare vettja ! /Mvh Göran |
|
|
Prova gärna att besikta med nedhissade rutor, men stå inte och ljug för besiktningsteknikern, det är direkt otrevligt. Skulle han fråga varför rutorna är nedhissade vet han garanterat redan vad det handlar om... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
som sagt hade samma problem med min gammla bil.första året:dra ner,sen säkringen. andra året: byte glas med min kompis;) ///lila ljus\\\ |
|
Är det bara jag som lever med tron att det är lagligt med toning upp till 70% ljusinsläpp? alltså ingen biltema toning. har iaf besiktat 2 bilar med graphite 35 runt om, inga problem.(med rutorna uppe) mvh kalle |
|
| Kjøp et par ruter på bilopphuggeri (bilskrotning?) ...om du ikke har en helt ny M5 da. 30 minutters arbeid og begge rutene er skiftet...Skift så tilbake etter besiktning. Eller gjør jobben hvis besiktningen går feil og vis den senere. | |
|
Det är är tonat på Mr cap den ljusaste toningen är det. Jag har funderat på att byta rutor men det är vell lite bökigt va. Det kostar 750kr att tona om dom två sidoruterna och det är ju lite sura pengar. |
|
| Min far jobbar med precis det här, dvs tona rutor, han har aldrig haft problem med sin bil, trots att han i tio år har haft tonat ända fram, jag själv har aldrig haft problem med detta heller, inte min bror, inte min svåger heller, förutom en polare som hade kolsvart framtill, annars är det "nemas problemas", det är iaf min erfarenhet... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.