|
|
|
|---|---|
| Någon som har erfarenhet av Eisenmanns rostfria sytem med "Sound"? Vill helst INTE ha deras Supersound pga risken för "raggarvarning"...... Kan säga att annat grenrör + inga kattar är med i bilden + lite konstgjord andning, kammar, rest insug mm mm. Det tillsammans med ett sound-system bör väl absolut räcka till utan att det låter för mycket....? Erfarenheter emottages tacksamt! Kimpa. | |
|
Har själv sound på bilen dock endast slutburken med kattar kvar. Ljudet är jag mycket, mycket nöjd med. Dovt, dovt men ej raggaraktikt samt inga smällar vid nedväxling. Och beträffande utseendet säger jag bara"Respekt". MVH /D |
|
|
Sound låter rätt lite på en M Coupé tillsammans med original grenrör och kattar. Under 95db iaf. Utan kattar och med ett riktigt grenrör kommer det att låta rätt rejält ändå. Om du mailar mig har jag lite bilder från monteringen! /Per |
|
|
Inga av Eisenmanns system har ljud av raggarkaraktär men vad som är för högt är ju väldigt personligt. Min bil låter rätt högt men det är verkligen så lång ifrån "raggarljud" man kan komma, snarare påminner det om en racebil. Då har jag andra kattar och SuperSound, vilket är de enda som finns till E46 M3 från Kelleners. Skulle gissa att de låter väldigt likt Eisenmanns om inte identiskt. |
|
| Johann: Okej, men har inte du lite mer väss i din också? Eller är det jag som blivit felinformerad? Passformen på Eisenmann verkar ju vara lite Taikon ibland..... Stämmer det? Mvh Kimpa. | |
|
Vässet gör inget för ljudet. :) Kan stämma med passformen, har dock aldrig monterat själv. |
|
|
Har supersprint kattersättare o soundsystemet på min bil o jag vill absolut inte ha ett högre/kraftigare ljud. Är rent av sugen att sätta dit original kattarna för att se hur det blir då men det får vara som det är för på fulla spjäll så är det trots allt oemotståndligt . O du Kimpa, om du nu skall ha konstgjord andning, blir ju ljudet något dämpat så jag tror att det blir rätt bra, passformen i sig upplevde jag inte som något problem däremot blir man ju förvånad när man packar upp paketetet o upptäcker att man måste ha tillgång till rostfri svets nu ordnade det sig för mig men alla kanske inte har tillgång till det . Mwh Peter . |
|
| Holken var du tvungen att svetsa fast Supersprint systemet? Tänkte köpa mellan dämparen samt röret från katten från dem, fast kanske måste kanske tänka om ifall det behövs svets fast. | |
| Holken: He hee. du menar väl svets för rostfritt...... En rostfri svets är ju inte säkert att man har c",) Skämt å sidor, vadå fick du svetsa på( i ) systemet innan montering eller rentav VID montering? K. | |
|
Blev visst lite dålig informatiom (skrivkramp he he). De bägge rören som kommer från katten o går in i den bakre dämparen levereras helt enkelt lösa, för min del så fick jag montera upp systemet så som jag ville ha det för att sedan "punkta" fast det , montera ner det o lämna det till en kille som verkligen är duktig på att svetsa med rostfri elektrod (pinnasvets) ,kunde ju använt migsvetsen för svart-plåt men då har man ju förstört hela konceptet pgr av att avgassystemet är rostfritt . Fördelen med detta är väl att man kan bestämma hur långt in/ut man vill ha slutrören annars är det väl bara till besvär. Red_wings 05 .... Supersprintkattersättaren behövs inte svetsas på ,det var Eisenmannslutburken detta gällde. Mig veterligen så levereras SS slutburken komplett o färdig . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.