AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
380

Byta originalradio?

St
21
Stadler
318iA CAB -95
Har BMWs originalradio med kasettbandspelare i min 318 -95. Jag skulle egentligen vilja ha cd-spelare. Är det "fel" att ta ut den som är original? Kan man sälja den och till vilket pris? Eller kan man kanske koppla till en extern cd-växlare?

Vad tycker ni? Tacksam för tips!
Mattan
Spara den så du kan återställa bilen till original den dagen du ev. ska sälja. Du lär inte få många kronor för den ändå.

Håller med mattan där.

Step on it!
Spara den gärna, men för allt i värden, sätt i en ny cd-spelare med lite krut i, orginalstereon är crap! Herregud, jag har bättre ljud i en gammal CD-spelare från Philips från -90 ungefär....

Det är inte speciellt svårt heller, så har du bara ett par tusen över så gör du ett fint lyft!

// Björn
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Stadler: Rekommenderar starkt CD-spelare av märket Kenwood, sitter i min bil och driver 2x6½" plus 2x(6"x9") (högtalare av märket Kenwood också) riktigt bra och massivt ljud!
Det finns säkert jämförbara system hos Pioneer, Sony eller liknande men då jag ej haft något sådant kan jag inte jämföra.

--------
Min 318iS finns på Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag har en originalväxlare (6 skivor, ingen kabel dock) till din bil som jag säljer billigt, maila om du är intresserad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.