|
|
|
|---|---|
|
Tja, någon som vet om det är svårt att byta till de bredare njurarna och var man kan få tag på sådana? Och vad de ev kostar. Jag trodde de kom -95 på alla E34 mod, men jag har sett äldre som oxå har det. Känns som om de har bytt front. Kommer snart upp med bilder på min införskaffade leksak i galleriet, ska bara putsa lite först! | |
| Tänk på att du måste byta huven också. | |
|
millyoung : välkommen i gänget :) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
De breda njurarna (aka "V8-njurarna") introducerades med 530 och 540 -93. De ingick också i Executive-utförande på samtliga modeller from -93. -95 blev det standard på alla E34:or. Du behöver även byta framskärmarna om jag inte minns fel. -- fjalar |
|
ant |
nej, framskärmarna ska man inte behöva byta. huven ska bytas om man byter till den bredare grillen. det var iaf så min kompis gjorde för nåt år sen. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
inte vill man väl se ut som en V8 när man har det bästa som finns = en 3.8 Li BMW 'straight-inline-six' ?? - smal front fanns som tillval till E34 M5 '95 och redan innan till 530/540, 'understatement' är ju en del av 'imagen' - bredd front (från 530/540) fans som tillval för tidiga E34 M5 alltid mot extra-betalning, går att byta rakt av, bytt med någon som vill byta åt andra hållit eller sök på skroten (tyvärr finns många skrotade E34, även M5, ledsamt men sant) |
|
| Inte fanns väl de olika fronterna som tillval?? Har jag aldrig hört talas om förut...! | |
|
man lär sig något nytt varje dag, det är ju det som är så bra med forum som denna, man skall däremot inte tro på allt som säjs -BMW Individual gör det möjligt, tillval smal front/bred front fanns att välja från BMW Individual, priset gällde ju bara nya bilar men om av intresse så kan jag titta efter vad priset var för denna 'option' - |
|
| Ja tack, det skulle vara mycket intressant att veta hur mycket man fick betala för "fel" front! :) | |
|
Känns som om jag blev fett nedröstad. Jag behåller helt enkelt org. front. Framförallt om man måste byta huv och grejer. Så noga var det inte. m5toureg. Visst har m5 -95 som du, den "feta" fronten? |
|
|
'yes', M5 95 har den 'feta' fronten som också kallas V8-fronten eftersom den fanns tidigare bara till V8(530/540-modellerna, förutom tillvall-möjligheten som fanns men troligen inte används särskild ofta, det är förresten -samtliga- E34 av 95-års-modell som har den 'feta' fronten, även 520i osv. om det var så klog av BMW kan man undra - smal front/'fet' front, 'smaken är som baken' = olika, själv tog det lång tid för mig att tycka om den 'feta' fronten och jag är nog inte riktigt frälst än - 'fet' front-option var officiellt tillval för enbart M5 - smal front-option var officiellt tillval för enbart 530/540 - pris för båda = DEM 650 inkl tysk moms, leveransförsening av den nya bilen ca. 3 veckor, Individual SOWU 7/93 - |
|
|
Jag har också V8 fronten/huven och jag gillar det skarpt. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.