|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Måste fråga har kollat en del på 525a e34 med 24v och vanos är den mycket billigare i drift om man jämför med 535, den 535 ja kollade på hade automat i och för sig. | |
|
535 drar ju mer bränsle, min bil med manuell ligger på ca. 1,2 liter vid blandad körning. Service är nog ungefär samma för 525 och 535. |
|
|
Maveric2000 Välkommen till forumet :-) Använd sökfunktionen "sök inlägg" ,uppe till vänster ,skriv 525,535 eller liknande så hittar du massor av trådar i ämnet. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
|
Välkommen till forumet är själv lite sugen på mer effekt har en 525:89, men ganska nöjd ändå!! bmw,what else!! |
|
|
Stora sexan drar nästan 30% mer bränsle och kostar 20% mer i försäkring - det blir en slant. :) |
|
| ..men den är mycket roligare också :) | |
| Absolut, Ferlin! Klart roligaste motorn (förutom 3.6 och 3.8) som E34 såldes med. :) | |
| tycker inte att E34 525 24v går så mycket sämmre än en E34 535... även om det skiljer en del på pappret.. jag skulle ta 525:an :) | |
Perkka |
Österberg: Det är hyfsad skillnad på 525 24v och 535.. Tro mig, har även kört en 525 24v manuell vid ett antal tillfällen, och den har inte mycket att säga till om motför 535.. Än fast jag har aut.. Helt annat vrid i den större sexan.. Ägaren till 525-an har t om sagt att hans bil har ej mycket/något att säga till om.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Perkka: jo visst är det skillnad.. har oxå kört båda modellerna.. å vridet är som du säger bättre i 535, jag har inte testat båda bilarna sida vid sida, men det är möjligt att det skiljer mer än jag upplever det.. | |
-BeeMWe- |
Jag kör min 535a manuell på 1.12 blandat körning utan, utan race vid rödljus etc. Det tycker jag är helt ok. |
Perkka |
Österberg: 0-100 tar han mig, men absolut inte i dom högre hastigheterna.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Min manuella 535a drar 0.97l/mil vid 80%landsväg, 20% statskörning under sommaren, medan vinterkörningen landar på 1.06l/mil under samma typ av körning, dvs klart lugn körning. Enligt BMW skall den manuella dra 1.13l/milen, nu vet jag inte om min färddator stämmer men har testat och det verkar så..möjligtvis skiljer det marginellt typ exakt litern istället för 0.97 som färddator säger. Riktig blandad körning skall för övrigt grundas på 30% statskörning samt 70% landsvägskörning så jag borde hamna marginellt högre med min blandade körning om jag körde med den fördelningen. Får se nu hur mycket förbrukningen ökar om körstilen ändras nu till denna sommar :-) gissar på 1.1-1.2...??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.