|
|
|
|---|---|
whiz |
Hejsan jag har en 325 cab som redan är trimmad med bla. vassare kam, extraktor, sportavgas, chip, sportfilter.. Skulle nu vilja ha en större - vassare motor. Får man ner en M3 E36 motor i en E30? Är det mkt jobb? Vad lär man tänka på? Lär man byta bakaxeln, växellåda? Samt om detta är för bökigt så skulle jag vilja turbokonvertera.. Vad kan jag använda för grejjer som passar? Kan ja slita en turbo o ic ifrån en saab 9000 tex? Vad lär ja byta o greja med då? Tacksam för så många svar som möjligt! |
ant |
välkommen hit. för att svara på din fråga. ja, det är mycekt jobb. allt du vill veta och ännu mer finns att läsa på detta forum om du söker tidigare inlägg. ---> Länk <--- ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
whiz |
tackar! Blir nog turbo bygge iaf. Tänkte om det fanns någon beskrivning på hur man ska göra? |
| inga större mods behövs! byt tråg på s50 motorn till m50. byt motorfästena till m20, gör egna motorkuddar m20lådan ska nog passa på motorn åxå annars går de med m3 låda och kardan ifr 325 e36.de är istort sätt de som behövs ps. har tråg/pickup om du vill ha | |
|
har alltid undrat vad tråg PICKUP står för nån som kan förklara? "Med sprit i tankarna E85 power" |
|
|
Tråg = Oljetråg Pickup = Oljepickup till oljepumpen ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Tråget är "locket" under motorn Länk Pickupen är röret som suger upp oljan från tråget. Länk |
|
|
"Med sprit i tanken"...synd att du inte kom ner under 15 sek.. Tror du hade fixat det på sista repan.. Det var nära! Vad händer nu då... någon optimering? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.