|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är nybliven ägare till en M5 -92b med BMW Business RDS stereo med original CD-växlare. Fungerar bra och ljudet är väl okej, i alla fall just nu. Dock saknas lite bas, därför undrar jag hur man gör för att sätta i en baslåda i bilen. Finns det lågnivåutgång på stereon? Eller finns det nåt annat sätt att ordna det? Tack på förhand.. | |
|
Skulle inte tro det eftersom det inte gör det på de nyare apparaterna, men det kollar du lätt genom att lätta på apparaten och titta bakom. Sitter bara den vanliga BMW legobiten så har du inte lågnivå ut. Om du bara ska komplettera med bas så tycker jag att du kan skaffa en hög- till låg-nivå omvandlare alternativt skaffa ett slutsteg som har det inbyggt. Koppla gärna in en passivt högpass filter på de högtalare du har i bilen redan så att du inte belastar dom med basen. Tror iochför sig att mycket vill ha mer, och att du inte kommer att vara nöjd så länge med "bara" mer bas.... Tycker inte det blir bra med en sådan omvandlara på framsystemet, så då blir det till att bygga om huvudenheten! Mulle |
|
|
.... eller skaffa en ny (ful) huvudenhet förståss! ... Mulle |
|
|
Hej Vet inte om du har förstärkare redan, men om du ska köpa det så finns det väldigt många på marknaden som har "högnivå" ingång. Detta är absolut inte den mest optimala lösningen, men det låter faktiskt hyfsat. Du kan riskere lite med brus. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Känner också att jag inte kommer nöja mig med det i längden, men just nu vill jag inte lägga ut så mycket pengar på ljudet. Dessutom har jag ett steg och en liten låda som jag tänke skulle duga så länge. Får prova med en sån där hög-till-låg-adapter och filter då, tack för tipset! Förresten, sitter det en separat förstärkare i bilen eller är förstärkaren inbyggd i huvudenheten? |
|
|
Osannolikt att det sitter separat slutsteg i din business utrustade bil. Mulle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla av mektipsen. tror det finns nått till de nyare om just skapa en lågnivå utgång nån hjälp på traven kanske. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.