|
|
|
|---|---|
|
Snart är det dags för service (inspektion 1), undrar därför om någon kan tipsa om bra verkstad inom rimligt avstånd från Gävle? Har inte speciellt högt förtroende för märkesverkstan här... Björsa | |
| jag är oxå tveksam till verkstaden i Gävle....prova Novation i Uppsala istället, hur bra som helst...både verkstad och reservdelar.... | |
|
Hej Jag åkte till Avesta, Lundhs Bilotrim för Inspektion II. Bra service och pris! |
|
| Prova med Roines bilservice Rälsgatan 7. | |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag har bara varit en gång på Noviation, men jag är inte helt nöjd. Det var en inspection 2, så det mest skulle kollas. De missade att dämparna fram var helt slut, den ena visade sig dessuton sakta helt verkan. De ringde och frågade om handbromsen som de ville fixa eftersom den "var dålig", men jag avstod eftersom jag ska se över hela bromspaketet senare. Dock upptäckte jag senare på besiktningen (!) efteråt att den inte funkade alls. Som tur är godkänner besiktningen att bara en funkar. De tog också mycket betalt för oljan (ca 1400 kr för 6,5 l Castrol 10/30 syntet), vilken inte är någon extrem olja. Någon annan som har erfarenhet av Noviation? Mvh Rolf Black shining beauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.