AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
476

huvudenhet, CD-spelare

Tjo!

Någon som kan tipsa om en huvudenhet (CD-spelare) som passar bra in i en E36'a med avseende på följande:

- Belysningen skall vara ungefär samma färg som övrig instrumentering: orange.
- Hörnen skall inte vara rundade utan så raka som möjligt
- Fronten skall vara svart, inte silver el. dyl. Borstad aluminium går bra. Inte för mycket former helst!
- Naturligtvis skadar det ju inte om enheten lämnar lite effekt och har bra möjligheter för inkoppling av slutsteg.

Nåja, man kan inte få allt iofs, men kom gärna med tips!
Själv vet jag att Clarion har några fina modeller som uppfyller de flesta av dessa aspekter, men alla tips är roliga :)

// Björn
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Blaupunkt har några varianter med något som kallas VarioColour.. att man kan ändra bakgrundsbelysningen.. Där skall det finnas en BMW-anpassad röd/orange färg.

Petigt men ändå: Dessa ger svart text på röd/orange bakgrund.. helst skulle man ju vilja ha tvärtom..=)

Letar också efter en potent stereo som smälter in
Tack för det tipset!

Ska kika upp det på nån websida eller butik... men det är som du säger, helst skulle ju texten vara orange..

Måste även försöka hitta igen den clarionstereon jag skrev om själv i någon butik.. Jag har bara sett den på bild.. =/

// Björn
Tjena. Jag har en e34 som har samma belysning som en e36á. Till den har jag en Alpine stereo. På den är all belysning orange/röd. Ser bra ut!
Jag köpte min på MDS. Jag vet inte om de finns kvar längre, men du kan ju kolla.

Letar upp en länk....

så.. :D kolla här: Länk

Vanlig Cd med rds. Räcker tycker jag. Den har dessvärre bara en lågnivå utgång :(

Mvh Johan
Där ser man, det är något åt det håller jag är ute efter... Min far råkar ha en Alpine med den belysning jag vill ha, men CD-delen är lite jäklig på den.. funderar dock på att kidnappa den i väntan på bättre...

Hur som helst... jag kikar vidare

// Björn
Nu börjar det ju likna något, här är iaf några länkar till Clarions modeller som uppfyller det jag (vi) vill ha...

Lagom billig:
Länk

Lite dyrare:
Länk

Ännu lite dyrare:
Länk

Vet dock inte hur ljudet är i dom, men effekten bör ju räcka rätt så långt!

// Björn
Jo. Dom va heta.
Men ljudet är ju inte så beroende av stereon. Det är ju tyå hur bra högtalare du har. Självklart så är det skillnad på en gammal bandspelare och en ny cd med mp3 och equalizer och grejer. Du hajjar vad jag menar tror jag.
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Kör Alpine 7873R i min, belysningen är mycket trevlig och går att koppla in till bilens belysningsjustering i fråga om lysstyrka.
Kanon maskin tycker jag.
Rydberg: Audi S2 <- R.I.P? Smällde du lr? :)
Japp, jag hajar vad du menar! Och naturligtvis är det mest högtalarna som gör skillnad på ljudet, förutsatt att man har en radio på rätt sida om 2000-sträcket :) (nåja, från -97 räcker väl egentligen...)

Det som egentligen skiljer olika märken åt är i regel kodningen på dom (stöldspärr), och framförallt olika funktioner!

// Björn
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
C.Douglas: Nja kanade av vägen upp på en stenmur och ett träd förra vintern i BMW:n :(
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Spelaren kan göra rätt stor skillnad faktiskt.
jämförde en Nakamitchi? och en pionner och det var större skillnad än man trodde.
Fördelen med den jag har nu är att man har så pass många funktioner som man kan ställa in basen på. Där du kan justera baslådan utan att påverka framsystemet.
Nu har jag skaffat mig en Kenwood, egentligen helt mot mina tidigare förutsättningar, men vilket ljud! Helt ok med funktioner, dubbla lågnivå osv.. Även bra stöldskydd, vilket knappast gör saken sämre!

Hur som helst, jag blev helt enkelt less, särskillt som jag igår lyckats med en smärre bravad på min huvudenhet... (läs tråden: Länk

Jag är iaf toknöjd, och även om den stereon inte går in i designen helt och håller, så är den jävligt snygg!
Framför allt känns det som om dom ljudmässiga egenskaperna väger upp eventuella nackdelar som designen medför..

Intressant tråd för övrigt!

// Björn
bd
53
bdahl
325i Coupé -94
pioneer deh-5530mp passar bra också.. men kanske inte lika "originals enligt" som dom ovan nämda...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.