|
|
|
|---|---|
|
Bilen är svårstartad när den är varm, när den är kall startar den hur lätt som helst,vad kan det bero på? tacksam för svar. | |
| ingen som vet ?? | |
| Kan det vara luftflödesmätaren? Den verkar kunna göra det mesta. Motorstyrningens temperaturmätare? Kallstartsinjektorn (om du har någon)? | |
Petar |
Jag tror att jag hade samma problem och det löste sig med att byta spridare. Prova om du har möjlighet. |
|
Ett tips är att du har läckande insprutare , då startar bilen lätt pgr av "gratis choke" när den är kall, men när den är varm så surar den. |
|
| Hur mycket gick det på att byta spridarna. Om det skulle vara spridarna borde inte det kännas när man kör när motorn blivit varm (för mycket bränsle). | |
| Holken: läckande spridare, räcker det att byta packningarna då eller??? | |
|
Nja , det är nog inte mycket man kan göra själv mer än att demontera dem o lämna till en firma som renoverar dem eller köpa nya , vet ej vad de kostar nya , säkert svindyra men att renovera har jag sett ett pris någonstans på 350:- st kommer inte ihåg var men om minnet ökar så återkommer jag . |
|
emilo |
Har kollat opp vad nya spridare kostar. Hela 1300:- styck på mekooekonomen. Nån hundring billigare på BMW faktiskt. Det är ju Bosch prylar och då blir det dyrt... |
| Ja det blir 7800 för alla sex, det blir nog att lämna in dom på spridarrenovering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.