AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
750

Baslåda i min e30

Hej! jag ska köpa en e30 318i nu i påsk.
har en kompis som säljer 2x12" basar som jag tänkt köpa,
då undrar jag. har någon en ritning till en sådan låda eller om någon vet om det går eller inte går att ha dom i skuffen.

tacksam för svar!

ps. är ny i här på bmwpower.

Tj
21
Tjabo4
328i Års 97
hej hopp!!
va då smart och bygg en bandpasslåda direckt.
så slipper du att krongla med olika andra sorters baslådor!! som det spelar mer i bagagen än i kupen.(egen erfarenhet).lycka till med nygget!!!

Tj
21
Tjabo4
328i Års 97
ha ha ha bygget ska det va!!!!

tänkte bygga en låda som passar precis med två 12" basar riktade utåt sedan två utblås rakt upp i hatthyllan.
pa
29
para[Z]ite
E36 ///M3 -93
E30 316i -90
Det finns ett ritningsprogram att ladda ner på Länk å klicka på downloads länken uppe i högra hörnet. Det är ganska enkelt att använda.
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
håller med tjabo4, det är lite mer tidkrävande att bygga en bandpasslåda, men det är värt det. det ska bara höras i kupen , eler hur?

mk
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Måste nog avråda från att bygga en låda där basarna spelar i bagaget och portarna i kupén. Det kommer aldrig att bli bra, eftersom portningsfrekvensen är det enda som kommer att höras. Vilken typ av låda som passar dina element bäst beror på vilka värden basarna har. Om du ändå hade tänkt ta upp hål i hatthyllan för portar så kommer basen in i kupén det hållet och då lär det bli bäst med en basreflexlåda (om det lirar med basarna då), eller kanske en isobarik-basreflex med basarna i push-pull. Dessa är dessutom relativt enkla att bygga. Bandpasslådor kan vara ap-svåra att få bra, dessutom blir de oftast en bra bit större än motsvarande basreflexkonstruktion.
hm. förlåt grizzly men det var inte mycket jag förstod :)

jag har iaf börjat bygga lådan nu.

Länk

Länk

basarna kommer vara riktade ut från bilen och två rör kommer sticka upp i hatthyllan.

vad tror ni om det. kan det bli bra?

jo kom tänka på en sak. hur ska jag koppla basarna i lådan. ska jag köra dom på var sin kabel eller koppla ihop dom i lådan till en kabel?

tacksam för svar
-ZodiaC-
kasta bygget på vinden..
kör på bandpass! mkt bättre..
kör på 3st 12" i min E-30 147 Db!! ...
såja. nu är lådan äntligen klar. nu ska den bara in i bilen också. vad tycks?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.