AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
339

Ryckande tomgång snart löst M535i

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Har haft problem med min bil nu hela vintern med att när jag kallstartar den så hoppar den från 400 till 1200 varv tills den nästan blir varm och idag provade jag att rycka ur tomgångsmotorn och startade bilen då låg den på 400-500 helt jämt men ändå väldig orolig och det lät nästan som att den gick på 5 cylindrar fast det vet jag inte , men alltså sitter problemet där ?! förresten ska tomgångsmotorn vina när man har på tändningen , märkte det när jag bytte en säkring att det var ett vinande ljud från motorrummet och upptäckte att det var den !

Så vad tror ni ?

/Mvh Göran
Paap Reeder
Hej!
Ja den skall "surra" koninuerligt.
Det är ingen motor i vanlig mening utan en stator som kan rotera max 60-90 grader.
När den väl ställt in sig "står den och darrar som ett asplöv" - därav det brummande ljudet.
OBS att lika tomgångsmotor sitter på exvis volvo (ursäkta uttrycket) 740 -89.... mfl andra bilar med motronic.
MVH /// Paap R
v***o 740 -89 har LH jetronic 2.2 insprutning (ursäkta svordomen, men försökte sätta censur så gott jag kunde). Det är B230et som har insprutningen motronic på traktorer hehe.

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Volvo 89 har LH-jetronic 2.4
har den 2.2 är det en 88 eller äldre med kat.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hmm gav lite hjälp det där :(

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.