|
|
|
|---|---|
|
Går det att köpa di små koniska gummi tätningarna som sitter i värmeventilspaketet till kliman??? Bmw hade dom inte iaf, måste ju finnas nån som säljer liknande tingestar, eller hur....? | |
Paap Reeder |
Hej! Jag TROR att det ytterst är samma pkn i alla BMW värmeventilsystem från 82 (för E 28) samt upp till Din bil. I E 28 samt E 32 -91 är det iaf samma "yttersta del" i värmeventilen även om ytterhöljet ser mycket olika ut. Det innebär att man på en skrot lätt kan hitta just den koniska pkn. MVH /// Paap R |
|
Okej, tack för svaret. Man vill ju gärna få tag i en som är fräsch, så man slipper ta upp allt igen inom kort. :) |
|
|
Har dom inte en renoveringssats till värmeventilerna? det har jag för mig iallafall. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Det svar jag fick var att dom har slutat med lösa delar till dom, nu får man köpa hela paketet. Jag har fixat det genom att ta en gummituta till en tryckknapp som vi säljer på jobbet, den såg ungefär lika ut och passade faktiskt ganska bra. Återstår att se hur länge det funkar, men hellre det än att köpa nytt paket för 1300:- |
|
Mowgli |
Jag bytte precis nämnda värmeventiler i min e34 -95. Om du vill kan du ta delarna som satt tidigare. Såg inget större fel på dom. |
| Det är iofs bara gummina jag behöver men om du inte behöver dom så tar jag gärna emot. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.