|
|
|
|---|---|
Fisken |
Frågan säger väl lite grann. Men jag är nyfiken på hur stor skillnaden är mellan den manuela lådan och smg. Hört många säga att den manuella är snabbare. Är det ngn märkbar skillnad, så t ex om man provkör båda så blir man "besviken" med smg. Alltså jag tror inte man blir besviken direkt, för den lär ju vara såå mycket roligare. Men jag menar känns den slöare och märks det mycket????? Har inte kört ngn utav dom. TAck för svar |
| Du känner ingen skillnad. På pappret är dom lika snabba men en duktig förare kan köra lite snabbare med den manuella. Men är man inte fredrik eklbom så är det otroligt coolt/skönt att få en perfekt växling varje växling man gör inkl mellangas. | |
|
1'an - 2'an känns 'så där'. Därefter drar det ordentligt. JAG kunde iaf inte växla snabbare med manuell låda! *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Fisken: Håller med ovanstående talare att 1:an till 2:an känns hyfsat sen växlarn den duktigt ungefär som en GPZ 900r:)) Se även reportaget under provkörningar(till vänster)med tanke på att den växlar som snabbast 0,08sek mellan växlingarna så bör i alla fall inte gemene man växla snabbare. |
|
|
Dock bör man inte stirra sig blind på just den siffran mellan växlingarna eftersom det endast är för att få i växeln. Sen ska det till "koppling in" och "koppling ur" och drivning. Där som SMGn kanske tappar lite mot en erfaren växlare. Det är lite svårare att växla med känsla under fullgas de första växlarna kanske därför det uppfattas som "så där". Dessa växlingar känns också brutala i läge 6. |
|
|
Inte för att jag brukar testa bilen men efter inlägget kännde jag mig mannad och se om det blir så där som jag skrev ovan. Så vid lagom temp(olja)och tyvärr snö väder (vinterdäck -1Celsius) så tryckte jag till i från ca:20km/h-160km/h tyckte inte det var så farligt mellan 1-2.Det känns nästan som det känns mera om man kör med ett ägg på gaspedalen(vilket jag oftast gör). Men visst är det som du säge acey att det tar yttreliggare några mille sekunder för bilen att den har lagt i rätt växel och det blir driv igen. Dock har jag inte testat läge 5/6 med bilen finns det även sport läget hmmmm Ps.av någon konstig anledning så surpla bilen i sig ganska mkt soppa under min körning men det är ju bara och tanka:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.