AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
673

Skinn till E34.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Hej!

Jag har funderingar på att införskaffa läderklädsel till min bil.
Tyvärr så har jag inte kunnat hitta E34 säten till ngt lämpligt pris. Däremot har jag möjlighet att köpa begagnade säten från E32 till ett förmånligt pris.

Fördelen med sätena från E32:an är att de har elektriskt justerbara säten fram med minnesplatser. Och om jag har förstått det hela rätt så har framstolarna samma mått i E34 som i E32. Medan baksätet i en E32 är ca 1dm bredare än E34:ans.

Kan man bara koppla in sätena från en E32 i min E34 och få den elektriska justeringen att fungera eller är det så att man får dra en massa kablar till den?

Sen undrar jag om man kan ta loss skinnet från E32ans baksäte och trä den över mitt eget baksäte och få det att se snyggt ut?

Någon som har tidigare erfarenheter från detta som man vill dela med sig?

Vore tacksam för tips.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Framstolarna ska inte vara några problem, jag har haft stolar från en E34 M5 i min och det passade rakt av på alla sätt.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Funderar också på att köpa skinnsäten. Är kablarna färdigdragna till elstolar?
Elen brukar vara fördragen men minnet blir det lite mer pul med, vissa går det smidigt för och andra har lite problem.

Men jag förstår inte Mugge när han nämner att han inte hittat skinn till sin E34 till rimligt pris, jag tycker det kryllar av skinn till E34 och jag tror jag såg en här på bmwpower för 3-4 tusen idag.

Inte ovanligt att skrotarna tar 8-12.000 kronor så detta borde ju vara ett bra pris. Köpte själv min svarta sportläderinredning med dörrsidor för 4 lappar

Bor man dessutom i Malmö som mugge gör så är ju returbilen en riktigt guldgruva, har man gluggarna på öppet läge så kan man hitta en komplett skinninredning på returbieln för 900:- miog veterligen finns det just nu ingen till E34 där men det lär dyka upp.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ja det stämmer bra, 3- 4000 kr är ett billigt pris för skinn säten. Men när jag kan få säten från en E32 för en 1/4 av priset så känns det aningen dumt att inte utforska den linjen.
-BeeMWe-
Det blir lite trängre i bak om man sätter dit ett baksäte från E32, på sidorna vid dörrarna tänker jag på då.
bl
91
blazern
750iA -92 (E32)
Plocka ur lite av stoppningen i baksätet från E32an så ska det nog passa fint. (öppna gärna under sätet så du inte skär sönder skinnet :))

Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag skulle gärna ha skinn i min bil men jag har en touring och det kryllar ju inte precis av dem, framförallt eftersom jag vill ha med minne. Min fru kan gå med på att byta till skinn om det blir med minne.
Framstolarna är ju samma men baksätet hur gör man med det?
Går det att bygga om från sedan till touring variant?
Passar nederdelen? isåfall kanske någon bilskräddare kan fixa till ryggstödet.

Lars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.