AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
14.494

Cartrade AB Täby

Sida 2 av 2
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är nog viktigt att man kollar tidigare ägare när man köper bil så att det inte visar sig att firman som har importerat bilen heter typ (ruffel och båg)hemska tanke.
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
jag skulle inte köpa där...

---> M POWER <---
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Jag har provkört 2 av deras m5or ingen klara av en hel provtur...
bmw320cab
Ang "utan tak" du skall inte hoppa på Cartrade för jag vet att din Cab som du försöker sälja är mätaren justerad på och DU vet om det.Känner den förra ägaren.

Så du är inte mycket bättre än Cartrade.
Så köp inte "utan tak" bil utan att pruta.
Visa användare
11
Edward Larsen
320iM Sedan -92
Känner en kille som har handlat från cartrade för ett par år sedan, bilen han köpte var en Jepp Cherokee, och den skulle ha 8,000 mil på sig "garanterat" men motorn har gått, lådan har gått och innan han sålde den fick han dessutom fixa nått med fyrhjuls driften för det pajade också. Firman är inte bra alls, och från det jag har läst här skulle nog ingen villja ha med Cartrade att göra.

vill du importera en bil annars?
Edward.

Uppe med tuppen 04:24?????

:)
Visa användare
11
Edward Larsen
320iM Sedan -92
haha, jo det kan man väl säga.... (skulle ut och putsa på BMW:n) :)
Var på Cartrade nu i helgen, fattar inte varför de är tvungna att parkera ihop alla bilar. Ser ju hur skabbigt ut som hellst.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk

Svarta listan

Ny sökning

Sökträffar:

Motor: Car Solution Sweden AB/Rent-a-Wreck, Täby,

Motor: Cartrade Stockholm AB, Täby, Företaget har upphört.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Äntligen !
Hehe. Har de startat en ny firma.."rent-a-wreck":)
Var faktiskt där för några år sedan med min 325-92 eftersom jag hade fått ett bra erbjudande om inbyte mot en Touring. Dock visade det sig att den bilen inte riktigt var vad jag hade förväntat mig. De hade dock en annan 328T som jag blev sugen på och den var lite dyrare, men då skulle jag helt plötsligt få 20kkr mindre i inbyte..Hmm den de SÅ gärna ville bli av med blev ju inte mindre "skumm"..Det blev ingen affär. Var även och kollade på två 3.serie Touring i Södertälje hos sveriges mest hyper-stressade människa. Två bilar som jag ringde på med olika nummer, men samma person svarade..Ingen affär där heller´;)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Var där och skulle kolla på en -01 MB E-klass i somras. Bilen skulle vara jättefin såklart. Körde 35 mil enkel resa. När jag klev ur min bil kände jag igen MB:n, de hade kört ut den så den stod utanför. Efter ett varv runt bilen konstaterade ja att det bara var att kör hem igen. Behövde inte provköra, eller ens titta in i bilen för att fatta det beslutet....
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Har dom verkligen upphört ?

Dom ligger ju fortfarande kvar med sina annonser på bla
blocket (senaste 14/2)

Länk
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag var där i onsdags (23/3). Det står "Cartrade" på taket och även på visitkortet jag fick av säljaren.

Jag fick ett bra bemötande och den svensksålda bilen jag tittade på tyckte jag var väldigt fräsch trots drygt 20' mil.

//Stenback
To
82
Tomorrow
M5 3,8 Touring
Jag fattar faktiskt inte heller det här med upphört? Snackade med dom för ett tag sen för jag var suger på m5 för 98k dom hade där.
Visst, mycket pengar men motorn va renoverad sas det och det värdesätter jag ganska högt om det är gjort på rätt sätt!

Men det fanns inga kvitton på det eftersom personen som ägde bilen själv hade gjort renoveringen, dock verkade den seriöst gjort iallfall men utan kvitto kan man i princip lika gärna skruva mätare till 30 mil och hävda att den har ägds sedan ny av en tant som bara har kört den till kyrkan på söndagarna!

Sen var den omlackad också och äver om det nu var en olycka som hade skett så backar man ändå några steg.

Nu känner jag mig ganska lycklig att jag inte satte mig i bilen och körde 60 mil till stockholm!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Antar att de kör hela firman utan bokföring fr.o.m. nu...

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
jag köpte en m5 93b 3.8 ägde bilen i 5 år hade inga problem med bilen bilen var intagen av cartrade.

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det verkar som den här gamla pålitliga (?) firman bytt namn till Stockholms Bilmäklare.

Don't dream it, drive it
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.