AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
14.496

Cartrade AB Täby

Sida 1 av 2
Heke
Är det en seriös firma eller? Funderar på en bil som finns där.
54
107
540Niklas
540Touring -98
Skriv vilken bil det är så ska kolla upp den åt
dig känner en av killarna som har jobbat där.

Mvh N
Heke
328T -95. reg nr SFR763

Heke
steffem5
Seriös eller inte vet jag ej,men en liten vink är väl att dom köper väldigt många nya service böcker på tyska!!! av BMW i Solna enligt killarna på reservdelar.
Hej!

Om jag vore du så skulle jag inte köpa en BMW från cartrade... Har läst tidigare på forumet att de skruvar sina bilar själva. (Möjligtvis bara ett rykte, men iallafall.) Och om man går in på deras hemsida så finns det ju ingen (ren) M5:a där. Alla är grisiga och smutsiga. Och att man tar bilder på bilarna när dem är (blöta)??? Varför då? Troligtvis för att dölja mattlack och repor. Som sagt, jag skulle vara "väldigt" "väldigt" försiktig. Bara en tanke...

Mvh Tobias

P.S Varför har "nästan" alla deras bilar gått 13000 mil? :-)
ly
21
lycos3
540i A-98
Dom anses vara en av svergies största bondfångare, var bla. med i teknikensvärld för ett år sedan. Kolla bara prutmånen, du kan lätt pruta ner en bil 50´via telefon! ..:-)
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
Vad har dom för hemsida?

/// Andreas
Länk
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
TACK! Ska kolla vad dom har för skit

/// Andreas
Visa användare
605
göran
525ixt-94
så här får man deras bimmers direkt:
Länk
Da
69
DaAddez
Bmw 525iM -90
hehe typ alla bilar som dom har har gått mellan 12 - 13 tusen mil.. mycke skumt
dom måste ju skruva mätarna..

/// Andreas
Säger ju det! :-) Kommer ihåg att någon här på forumet hade frågat dem om deras bilar var skruvade och de sa att de var det. Jävligt synd att man håller på på det sättet. Kanske en till anledning till att en del människor är skeptiska mot import bilar. Ja menar. Det är säkert mer import bilar som skruvas här i sverige än i tyskland...

Mvh Tobias
tudor
Kan bara säga att jag har just pratat med en kille som köpt en 750 hos dom som enligt mätaren gått 12000mil, vid senare koll hos aukt. BMW verkstad visade det sig att den gått 27000mil!!! Nu har han kopplat in en jurist som driver fallet och även fast han varit i kontakt med Cartrade flera gånger så nekar dom till allt och vägrar att ta tillbaka bilen, dessutom så var väl deras bemötande inte det trevligaste heller. Jag kan väl bara säga att det verkar vara en av dom mest oseriösa bilfirmor som jag hört talas om. Hoppas dom förlorar dyrt på ev. rättegång...
Jag tycker det verkar idiotiskt sanslöst att först köpa bilen och SEDAN kolla upp den.
Varför inte göra tvärt om ????
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Visst kan man göra affärer med skojare
om man har klart för sig vad man håller
med:

1. Bli inte för sugen på bilen
2. Bli inte för sugen på bilen
3. Bli inte för sugen på bilen
4. Pruta stentufft
5. Allt som säljaren säger är mer lr mindre "hitta-på"
6. M-testa lr motsvarande om möjligt

motsvarande kan vara:
ha med en erfarn BMW-uv och rejsa runt lite
och far på OK och hissa och ryck.

tudor
Sura
Jovisst kan man tycka att det är korkat att inte kolla bilen innan man köper den, men man tycker ju samtidigt att bilfirman som säljer bilen vet vilka regler som gäller och vilka följder det kan få. Jag hoppas verkligen att dom åker dit. Och egentligen ska man ju inte behöva kolla den överhuvudtaget, det ska ju bara vara riktigt, men tyvärr så verkar det ju som vem som helst får starta bilfirma...Det är ju tyvärr såna som Cartrade som förstör för så många andra som verkligen är seriösa... Tycker du att det är fel att försöka få dom fällda eller???
Tudor
Självklart tycker jag dom skall fällas OM dom är skyldiga till fusk.Men en bilfirma som köper in bilar kan ju inte göra en riktig kontroll på varje bil dom köper och sedan garantera mätarställningen.
Så jag tycker nog att det är upp till köparen att kolla vad han köper,vare sej det gäller bilfirma elle privatköp.
Ut
18
Utan tak
328i cab -96 m3 optik Montrealblå
Kolla bara priserna, det säger väl allt. Hur kan man tex sälja en fullutrustad m3 cab 96 med 5000mil på mätaren för 225 tusen??? Importerad såklart!! För skoj skull ringde jag och kollade om den vart krockad men det hade den inte. Annonsen på bilen hade jag sett på mobile.de och där stod att den hade vart krockad därav priset, Ca: 190 000 sek. En handlare i gbg undvek att köpa bilen för att den vart alldeles för smälld. De verkar vara grymt oseriösa!!!

Utan tak är trots allt skönast!!!!
320i -86
320i -91
325ci -93
328i cab -96
Bra att veta! Kommer inte att köpa den M3:an iallafall :-)

Mvh Tobias
Heke
Jag tackar för dom svar jag fått så här långt, samt att det är bra att ämnet tas upp. Finns det fler handlare man skall se upp med? Finns det några seriösa säljare?
Jag vet en som just köpt en m5:a därifrån. Undra om han e nöjd, har stått stilla ett bra tag på parkeringen, kanske total kaputt.

Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.