AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
330

Försäkringschock nr.?

Ja,detta har ju pratats om flitigt här,men fick en liten chock idag när jag fick försäkringsbrevet.....
Tog bilen i trafik 1 april,så jag ringde dagen innan & frågade pris på försäkring..(LF)...5187kr hel/halvår...ok,tänkte jag & väntade på inbetalningskortet,som kom idag & där står det 7892 kr!!!!.
Förbannad ringer jag LF & frågar/skäller ut dom,får till svars att bilen har blivit omklassad???...på 1 dag??....efter mkt tjafs & så,så fick jag betala det gamla priset alltså 5187kr för 6 mån,men bilen är ändå omklassad,så nästa gång blir det dyrare.
Då skulle det vara roligt att veta vilken klass ni har era e32 730,740,750 i?.
Min ligger numera i 9-65-55.
Jag vet inte hur det här fungerar,alltså om det har med ålder & vart man bor & göra??....men klassen borde änså vara samma eller?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Min 750i ligger i 8-35-35.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
ok,men hur är det möjligt att min bil med mindre motor ligger högre?..kan det ha & göra vart man bor,hur man parkerar bilen osv.?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Min 540 ligger i 9 35 35. Tidigare var 9 45 45 högsta klassning. LF sade åt mig att 9 65 65 numer var det högsta för bilar likt BMW Alpina som har extremt höga skadekostnader.
Asken
Asken-menar du att min bil är toppklassad av LF nu??
Om den är det,blir man ju väldigt nyfiken på varför??
Då är det ju nästan billigare & försäkra en riktig värsting,typ alpina??..då är det i så fall helt åt hel****
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Min 730 -93 är klassad till 9-45-45 tack för det ???
Infinity_74:

Premien baseras på flera olika punkter:'

*Hur många olyckor 740ia-93 är med i per år, vad kostar det specifikt för den bil mod.

*Hur stor % av de bilar som finns i bruk är vållande/med i krockar i den bil mod.

*Blir bilen oftast stulen

*Om något går sönder(maskin)blir det dyrt för FB

Listan kan säkert göras längre men detta är några saker som FB tittar på när de sätter ut de olika klasserna. Sen blir premien högre om man bor i hög risk områden alt har bilen på gatan etc.

Så bara för att bilen är dyr(inköp)behöver inte betyda att den är högre klassad.

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Läste nån stans att 728-735 låg i samma klass och 740-750 låg i en högre. Kommer tyvär inte ihåg vart.
Starre-jo,jag vet hur dom gör när dom ska klassa en bil men ändå....kollade igår på LF hemsida för skojs skull...jag vet ju vad jag för ge & kollade då mest för skojs skull hur mkt min flickvän skulle få ge om bilen var hennes....hon saknar dessutom körkort,till min stora förvåning fick hon relativt "billig" försäkring ändå med tanke på att hon inget körkort har....men får väl bita ihop & tänka att jag & min bil=den största sannolikheten för tex olyckor på vägarna enligt LF!..
men starre-din "värsting" m3:a då?...rent nyfikenhet bara,vad är den klassad till?
Infinty_74:

Jag var på bilsalongen idag och pratade med LF och såg att min bil landar på näst högsta klassningen.

På skoj hörde jag mig för vad det skulle kosta att ha bilen på LF på samma vilkår som jag har nu.

Det blev mer än dubbelt så dyrt med LF än med det jag har nu, även om jag la alla försäkringar hos dom
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Starre vad har du för bolag nu?.
Husse:

Har alltid haft/har TH och är mkt nöjd:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.