|
|
|
|---|---|
|
Har en tittat på en grymt fin 328:a M -97 som bara har gått 7800mil. Låter lite, så hur kan man kolla så den är "ärlig"? Bilen är import av nuvanade ägaren som säger att han själv tyckte bilen gått lite när han tog hem den och därför kolladse upp den noga! Mvh Jimmy | |
|
Länk Länk Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Ringer de tyska verkstäderna som stämplat serviceboken och gör en koll hos bmw i Sverige... Mycke vill ha mer... |
|
|
Tackar tackar. Har precis ringt BMW i Ängelholm och angett reg.ner. och dagens mätarställning. Så faxar de ner till BMW i tyskland som sen kollar av med datorn i tyskland när/om bilen är servad och där står oxå den dåvarande mätarställningen. Får svar inom en dag! Pris på detta = 250kr. mvh Jimmy |
|
|
Tänk på att det bara är eventuella garantireperationer du får reda på inte vanliga servicar. /T.P. Länk |
|
Svärd |
T.P. Kan man faxa tyskland och kolla detta på äldre bilar också? I mitt fall en -93a!! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
|
Garantirep kan du kolla genom din lokala BMW-åf. På min ´96 var det inga problem, tog en dag och kostade 200kr. Tror nog att de kan kolla 93:or också. Problemet är att det är inte säkert att det står något. Min hade tex bara varit inne en gång och det var vid ca500mil. Slutsatsen jag kunde dra var att det inte fanns några bevis på att den är skruvad men man kan inte heller utesluta det helt. Vill man vara säker så får man ringa de verkstäder som har servat bilen. /T.P. Länk |
|
|
Bara att hoppas att de kan komma så långt att de samkör alla länders serviceregister i framtiden. Det skulle underlätta mycket. __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.