|
|
|
|---|---|
|
min bil har alltid gått igång efter att startmotorn har fått jobba i kanske en sekund. på sista tiden har det tagit lite längre och längre tid innan motorn hoppar igång. idag när jag skulle starta den fick jag sitta och mala på startmotorn i nästan 40 sekunder innan den gick igång. vad kan detta bero på? jag har bensin i tanken och batterit är friskt. det låter som att bränsle pumpar och sånt jobbar. kan det va att tändstifen är lite dåliga kanske? borde kanske göra rent dom och kolla gapen på dom? vad tror ni? | |
| E den lika trögstartad varm som kall???Om den bara blir de när den e varm så kan de bero på läckande kallstartsinjektor om du nu har en sådan på din bil... | |
|
den är trögstartad när den är kall. så här står det i haynes meckar boken: Från 1988 är bränsleinsprutade modeller utrustade med en uppaderad version av motronic, detta system är enkelt att skilja från tidigare system då det inte har någon kallstartsinjektor. jag har motronic och årsmodell 90 så jag har ingen kallstartsinjektor. |
|
|
Kan de va någon tempgivare som talar om för styrboxen hur kall/varm motorn är som har gett sig????Borde står i Haynes tycker man.... Går bilen rent när den väl hoppar igång eller "bluddrar" den?? |
|
|
Pytsar inte boxen i extra soppa via spridarna när bilen är kall? I så fall så är tempsignalen till boxen felaktig som Dawwe säger. Du bör väl fixa detta då startmotorn inte mår så bra utav att stå och mala i 40sec,kan rasa då. Henrik |
|
|
när bilen väl går igång går den rent. dom fyra senaste gångerna jag startat bilen nu har den startat direkt. skumt tycker jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.