AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.040

Bilskrot i östergötland...

Nån som vet om det finns nån bilskrot med bra priser i östergötland? De 2 i Linköping jag besökt tar ockerpriser på det mesta....
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Känner igen det där med ockerpriser i Linköping. På den tiden jag körde Ford upptäckte jag att en hel del prylar var billigare på Ford än på skroten... Har inte varit där sen dess.
Ska tydligen ligga en juste skrot i Motala. Har bara hört detta, inte varit där själv än.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Aha. Måste söka upp.
Jag frågade pris på en slutburk till e36 325 på en skrot nära saab i Linköping och där skulle dom ta ca 900 kr (!) för den.
Visserligen är orginalljuddämparna dyra, men 900 för en begagnad ljuddämpare är lite völ magstarkt tycker jag..
Finns ju alltid Karstorps bildemontering precis söder om Norrköping.

Har ju inte direkt bra priser, men de har mycket BMW grejjer.
De tar halva nypriset för saker i skapligt/bra skick tror jag.
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Håller med om att skrotarna i Linköping tar ut ockerpriser. Man får ju tom betala när man ska skrota bilen hos dem.
Skrotar som är bättre:
Mjölby Bildemontering 0142-127 90
Nisses Bilskrot Åtvidaberg 0120-357 23

/Anders
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag tror det är så över hela sverige är jag rädd för .. lika i gävle området =(
Jag bodde i Uppsala i 5 år och skrotarna där tyckte jag hade mycket mer humana priser. Särskilt Skrotbolaget. Och speciellt om man plockade bort grejerna själv.

Jag har köpt flera kompletta insprutningar till Opel Rekord förr 500kr st, och en 5vxl Getrag låda för 500 spänn där.
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Jag kan varmt rekomendera Karstorpsbildemonrering i norrköping, har varit där flera ggr och tycker att det är billigt om man jämför med skrotvera och hårds i linköping,
Karstorpsbildemontering:011-343700 eller www.karstorpsbildemontering.se . det finns en kille där som heter Kricka (osäker stavning) och han kan det mesta om BMW. det finns vägbeskrivningar mm på deras hemsida.
sist jag var där köpte jag 4st mattor (tjocka orginal) och plastnyckeln för att lossa kåpan till hjulbultarna för en hundring och det tycker jag inte var dyrt??!!
är inga problem att få gå en sväng och plocka lite själv om man inte river som en tok.
Hoppas att du hittar vad du söker....

Frazze
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.