AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
813

montera EDC-dämpare på bil utan EDC?

Jo
7
Jonas90
540iA -96
Jag har funderingar på att montera ett m5-chassi på min 540 (e39). M5:ans dämpare är s.k EDC. Jag har inte EDC på min 540. Är det någon som vet om detta är att rekommendera? I vilket läge kommer de nya "EDC-dämparena" vara när de är monterade på min bil utan EDC? På BMW i Uppsala kunde de inte säga någonting om detta!! Hjälp mig!

Jonas90
Asken (AutoPower)
Jag skulle inte rekommendera operationen om jag vore du beroende på att grejorna inte är konstruerade för din bil. PRova ett original mchassie eller något annat eftermarknadschassie?
Vänligen
Asken
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Jag skulle aldrig någonsin sätta på EDC på en min bil om den var utan sådana! Jag skulle i stället tacka min lyckliga stjärna att jag slapp "skiten".
1) det är förvånansvärt dålig livslängd på dom. På min M5 -95 rann all olja ur framdämparna efter knappt 12.000 mil!
2) du får räkna med att det kostar 25-30.000 kr att köpa alla fyra nya på BMW
3) BOGE och BMW har ett avtal att BOGE inte får sälja dom till andra under en viss tid! Du är sålesed tvungen att köpa nya på BMW. Sånt brukar hålla uppe priset. Och det är väl det som är meningen.

Den dagen jag skall köpa en E39 M5 (-95:an är såld) så kommer jag absolut inte köpa en med EDC! Den saken är helt säker!

Fast det är klart är du stadd vid kassa så är det ju ett häftigt system som fungerar bra (så länge det fungerar)!

Per L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.