|
|
|
|---|---|
|
Jag ska byta termostat på min BMW och jag vill helst ha Original än pirat del. Fått pris på 330 kr för en termostat inkl O-ring och nåt packning. Är det shysst pris? ( E30 - 318is ) | |
|
Låter aningen dyrt... Har för mig att original till M10-motorn låg på runt 180 pix på BMW. Dock är det ju en M42-motor vi snackar om så det kanske springer iväg till 330:-. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Original ??? :)) Wahlertermostat är en Wahler var du än köper den. Straxt över en 200 hundring på reservdelsfirma(mekonomen) ink packning. Säkert samma pris hos BMW. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: OK, jag är ingen originalfacist, men det jag köper hos Aukt. BMW-återförsäljare betecknar jag som "Original". :) Även Motronicboxen ser jag som original även om det står Bosch på varenda komponent i den (undantaget ee-promen). :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så länge prisbilden är den samma så spelar det ingen roll var du köper grejen. Men är grejen 50% dyrare bara för den kallas "original" så lurar man sig själv 9 ggr av 10. Gäller de flesta slitdelar som tillverkas åt biltillverkarna. ///MVH Hasso Länk |
|
Fråga what på forumet han har precis byt termostat samt termostat huset huset kosat bara 180 kr tror jag det var en spricka i det gammla !!! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
jupp.. har bytt min termostat också.. är rätt säker på att det kostade 189 kr inkl o-ring m.m.. Mekonomen var inhandlingsstället. --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
| Jag köpte BMW Orginal termostat för 220kr och o-ringen kostade 10kr till min 325i. | |
|
Okay. 330 kan ses lite högt men har ni nån "rekommenderad" pris av BMW? Eftersom i Trelleborg är det en Mitsubishi affär som har fått godkännande av BMW att sälja BMW grejor i Trelleborg om nån behöver det och slippa köra till Malmö typ. Vill veta om de tar överdrivet pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.