|
|
|
|---|---|
|
tjena vet om en gubbe som har en 2002tii ståendes, som är 98% rostfri, gubben köpte bilen när den var ny så det är bara en ägare på den och inredningen är i så gott som nyskick och den har inte gått långt. nu till nackdelarna bilen har stått stilla i nästan 9 år det är ingen som har rört den på så länge så man vet ju inte hur mycket det är som har kärvat ihop. och lacken på bilen har det gått väldigt illa åt så en omlackning är på sin plats. gubben har sagt att jag ska lägga ett bud men jag vet ju inte hur mycket bilen kan vara värd är det nån som har en ide MVH Magnus | |
|
Ett samlarobjekt verkar det kunna vara/bli iaf :) Min gissning skulle kunna bli 6-8 000 som den nu står... Säkerligen en hel del jobb innan den börjar rulla igen. Ovanlig modell som troligen blir värd en hel del mera när man gjort den fin/fräsch igen.. Mvh Janne. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Qvirre: Bilen verkar ha potential till att bli något speciellt då det inte finns många 02:or och i synnerhet inte "dubbel-i" med så få ägare kvar. Synd att originallacken är dålig, då denna också skulle vara en bonus åt bilen som samlarobjekt. Det går inte att rekonditionera lackeringen? Vilken färg är det? Varför har ägaren låtit bilen stå så länge och vilken årsmodell är det på raketen? Känner du till bilens verkliga mätarställning? Med tanke på att en fin 2002 tii 71-75 betingar ett värde på mellan 25-45.000 beroende på historia så får inte denna bil kosta dig för mycket att återställa och som "Janne T" skriver anser jag oxå att runt 10.000 är rimligt att betala. Det som kanske blir svårare är att övertyga personen som äger bilen att ett sådant bud är rimligt. |
|
tjena igen bilen är en -73:a och färgen är ju rätt dålig gissar på att det är guldmetallic eller nått åt det hållet vet ej riktigt var det kan vara för färg vad gjordes dom i för färger? gubben flyttade ner till iran och bodde där i några år och då köpte han den ny där, sen körde han med den i ett antal år och sen började bilen hacka lite då ställde han in den och ett par år sen lämnade han den till en fritidsmekare som skulle kolla va det berodde på men det blev aldrig av att han tittade på den. Och där såg jag bilen och kontaktade ägaren som sa att jag skulle lägga ett bud han begärde 7500kr för den. och sen måste ju jag gå om motorn och plocka ner hela bilen och lacka om den och det kostar ju en slant frågan är ju om det är värt det? det verkar ju vara en rolig bil som kommer gå upp i värde med åren så det kanske betalar sej för första gången att lägga ut massa pengar på en bil.... vem vet MVH Magnus |
|
|
Har du intresset så kör på! Det är som sagt en kul bil som inte lär sjunka i värde framöver. Begär han 7500 kan du säkert få ner den lite (begärt pris är alltid överpris ;-) Själv läger jag ner ännu mer jobb (än vad du förmodligen behöver göra) på en 1600-2:a... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hej Qvirre Är inte du intresserad kan du mejla mig. Jag är på jakt efter en 02:a. Att det är en tii är bara plus. MVH Daniel ~~~~~~~~~~~~~~ Länk |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Qvirre: Visst kan det vara guldmetallic, ceylon hette den. De färger de fanns i är några stycken. Chamonix (vit) Polaris (silver) Inka (orange) Golfgelb (gul) Verona (röd) Taiga (grönmetallic) Riviera (mörkblå) Fjordblau (ljusblåmetallic) Ceylon (guldmetallic) Har säkert glömt någon i denna sena timme.. ;o) Det var en annorlunda historia bilen har med tanke på att den är såld ny i Iran. Den råkar inte ha tonade rutor? Skrotade en 1602-71 som importerats från något sydligare land för ett antal år sedan och den hade tonade rutor som för övrigt fanns som tillval på vissa årsmodeller. 7500 är inte mkt att bråka om. Visst är det bra om du kan pruta ner den mer med tanke på att du har mer att "spela på" vad det gäller renoveringspengar då. Ett realistiskt värde på en helrenoverad tii-73 är som sagts innan någonstans kring 25-35.000. Sen att det egentligen kostar mer att totalrenovera är en annan sak. Vad det gäller om det är värt det, är något bara du kan svara på själv. Priserna kommer nog inte att stiga speciellt mycket inom överskådlig framtid men det blir färre och färre 02:or i trafik, tyvärr. Bilen kan ju passa in i ditt "stall" med övriga busbilar.. |
Mr 435 1602-72
Kristian Larsson: Brukar läsa på din hemsida om renoveringen av din 1600/2. Kul! Har själv min första bil kvar, 1602-72, som varit avställd sen 1988 med tanken att den ska renoveras någon gång. Andra körklara 02:or har istället passerat i min ägo vilket gjort att den "gamle" glömts bort. Är det 2004 som du har som mål att få bilen redo? Kul att ytterligare en 02:a hamnat hos dig. Lätt hänt, tro mig! ;o) Jodå, du har rätt. Skåne är 02-dårarnas paradis!! |
|
Hej! Vore jag du skulle jag slå till direkt på 7500 kr! Tii är underbara körmaskiner, och deras värde är på uppåtgående. Dessutom, den lacken och historiken gör bilen ännu intressantare! För under 30000 kan du ha en renoverad bil som bräcker det mesta. Om inte jag kan få köpa den förstås? Jag har redan en tii-75, men en till skulle inte skada. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.