AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
511

Mellanreg dörr E36

Har lite planer på att bygga nytt framsystem i min 320 -93. Någons som vet, eller rättare sagt har prövat och lyckats med att sätta ett mellanregister i framdörrarna på en E36'a? Tanken är då att jag skulle vilja ta bort diskanten som sitter i dörren, sätta dit ett t.ex. 4" mellanregister och sedan flytta upp diskanten till spegelplattan.

Vad tror ni? Går detta eller är det på tok för lite plats i dörrarna?
Givetvis har jag också tänkt byta både diskanterna och basarna...

// Björn
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hej
Jag har prövad flera olika varianter, men det som ble klart bäst var att plasta om eksisterande "kick-panels" så att det blev bättre vinkel och volum på dom. Annars är det mer än nog plats i dörrarna med modifikation.

Passa på tidsfördröjningen till diskanten om den sitter ett annat ställe. Bör vara ungefär lika långt som till mellanregistret annars kan då få lite extra jobb med att få tajmat detta.

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Hej Hosse, och tack för svaret!

Jag tog upp dörren idag, och kikade.. verkar dock som att elhissmotorn sätter p för alla planer på ett 4" mellan utan modifikation av dörren där... synd men sant. Skulle ju såklart gå med DLS 2.5" mellanreg, men det verkar vara jävligt svårt att få tag på här i sundsvall.. nåja.

Det verkar som om jag trycker i en ny 5.25" bas i orginaluttaget, och ändå kör med diskanten uppe vid spegeln. Då är ju bara frågan, hur löser man problemet som uppstår med fasförsjkutningen, alltså det fel som blir då elementen sitter olika långt ifrån. Speciellt som diskanten kommer betydligt närmare än basen?

Tills jag hittar något bra mellanregister som passar i dörren utan att modifiera den får det nog duga med ett tvåvägssystem, med urkopplade diskanter i dörrarna.

tacksam för vidare kommentarer!

// Björn
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jag har haft dom värsta problemen med fasförskjutningar man kan tänka sig. Men det är ingen av som dom som inte blivit löst med fasvändningar, små spolar och massa trixing.

Faller ljudbilden lite, så brukar ju alltid lite Rearfill få upp den igen:-)

Det går in i dørren, men du måste nog bygga ut den en aning. Men det är så dumt, för du kommer att sparka i den varje gång du hoppar in och ut i bilen.

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.