|
|
|
|---|---|
|
Någon som köpt halvljus därifrån och vet vad det är för fabrikat? Är mest intresserad av om det är någon som köpt till E34/E32. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 | |
|
det är väl hella om jag inte miss minner mig !!! Mvh/ Daniel Länk (såld) |
|
|
God morgon! Långa varianten: Till en E34 kan det originalmonterade fabrikatet vara antingen Hella eller Bosch, även på samma årsmodell. Har jag förstått det hela rätt kan du inte sätta ett Hella-glas/insats på en Bosch-strålkastare och vise versa. Eftersom Biltema endast verkar tillhandahålla en variant, det var i alla fall Hella tidigare, valde jag att ringa BMW. De hade givetvis båda varianterna hemma och det skilde 10-20 kr, med BMW-klubbens rabatt, från Biltemas pris. Således handlade jag där i samband med andra inköp. Korta varianten: Sist jag handlade, Hella! Erik Bromma |
|
|
Men då du handlade på bmw fick du då ett komplett halvljus med lins? Har inte kollat på bmw än men däremot på motornord , och där verkar det som man får köpa halvljuset i två delar. Insatsen med glas för en dryg femhundring samt reflektorn med lins för ca 700. På biltema däremot kostar en komplett lykta 500 med lins och allt. Det var därför jag blev lite nyfiken..... MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Jag besökte B-tema idag(med visst obehag). De har halvljus och helljus till e34. Halvljuset såg ut att vara ganska komplett, 398kr. Helljuset består i glas m. reflektor och "lamphållare", 499kr. Dessa är av märket TYC och vad jag läst skall dom vara ok. Är dessa lika bra som Hella/Boch? Vilka andra BMW passar dessa till? Vet någon mer om TYC? Hittade bara en länk: Länk *TÄNK PÅ: det är bättre att byta strålkastare i tid än att riskera sitt eget och någon annans liv, i detta sammanhang har priset ingen betydelse*(byter till nya Hella halvljusreflektorer imorgon) |
|
| Det finns fler här på Forumet som monterat Biltemas halvljus har inte sett någon som skrivit något negativt , det är dessutom komplett för 398 kr kostar det inte närmare 15 hundringen på BMW helt komplett ?? | |
|
Har varit uppe förut: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har varit uppe förut: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ALLT har varit "uppe förut"! Skal man sluta skriva inlägg och istället söka till f-n löser av en?! | |
|
elhe: Det är väl ett utmärkt sätt att få snabba svar på det man söker? Eftersom jag redan har skivit om mina erfarenheter av Biltemas halvljus i en den tråden som jag hänvisade till, tycker jag att man kan läsa det där. Att kräva att andra ska svara på samma frågor gång på gång, är ganska magstarkt. Med en sådan attityd kommer man inte långt.... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
KlantPelle |
Biltemas funkar klockrent. Åk och handla! |
| Kan ju vara värt att kolla upp bildelsbasen annars. Köpte en Hella helljusinsats ny i kartong där för 350:- och den kostar på biltema 398:- så halvljusinsatsen kanske också är billigare... | |
|
Mekonomen hella för 475:- komplett halvljus köpte jag för några årsen. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Har monterat ett biltema halvljus nu, av märket TYC. Detta var första och sista gången, jämför man med hella som satt i så är kvaliten skit på biltema. När insatsen är monterad o klar så är den inte ens fast, utan vibrerar i justerskruvarna. Mycket sämre plast överlag i lampan, tål ingenting. justerskruvsinfästningarna var det vekaste, skulle byta en skruv för att få till eljusteringen av lampan och när jag försiktigt pillade lös justerskruven som satt där så sprack det tunna fästet lös, så det var bara ta fram superlimmet och hoppas att det skulle fungera. (tur det gjorde det). Aldrig mer nå sånt skit, det blir hella eller bosch framöver. /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.