|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Min e30 har en hyffsad stor/bred streamer på ca. 22cm. Jag undrar nu om den kommer igenom besiktningen. Vad har ni för erfarenheter? | |
|
Siktfältet skall vara fritt från färg, dekaler och liknande. Siktfältet består av ett 200mm högt fält tvärs över hela vindrutan med sin bas i höjd med rattkransen. Är ratten justerbar mäter man med ratten i det högsta läget. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Tackar tackar. | |
|
Då var nog min besiktningsman aningen snäll i höstas, eller så hade jag bara en "bra dag".. inte ett knyst om min streamer. Men som sagts mången gång tidigare på detta forum; det beror på vad besiktningsmannen är på för humör bl.a. --------------------- .. vassast på ön ;) Länk |
|
| Om man byter till en 12" ratt, och har då ca. 220mm, tror du att det kan bli problem? | |
|
Då får jag justera min beskrivning lite. Höjden mäts NORMALT från rattkransen. Byter man ratt till en mindre modell får man även justera mätmetoden! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej! Ett tips, ta en sen besiktnings tid typ 17.00 eller liknande. Det var farsan som gav mig tipset och det gick nästan hem förutom att handbromsJ****N gav noll i utslag på ena sidan. Men avgassystemet som är bytt, kunde han ej brytt sig mindre om, han konstaterade att det lät bra mycket värre än orginal sedan sket han i det. Men slå hål på bakvagnsbalken och klaga på glapp spindelled vänster fram kunde han. Så nu är det ombes som gäller. Som tur var va han hygglig att snacka med anars hade man nästan blivit rasande, för visst dem skall gallra ut trafikfarliga brister/bilar det är deras jobb, men kan de inte ha mera respekt för bilarna. Det är bara att hoppas att Jesperado jobbar på Vinsta bilprovning eftersom det är min närmaste station, han verkar som en resonlig person. Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* |
|
|
Ja hade tonat i vinruta å på framdörrar å så blev ja stoppad i flygande bes eller va de nu va...men dem klaga på dem grejorna.... + att dem gnällde på min E30 M3 vinge..att cycklister kunde köra in i den å såvidare...ja blev rätt arg men ja sa inge för ja slapp böterna..men de blev ju som sagt ombes...(snuten) han tog ett a4 ark satte de på högkankt å mätte på så vis att min stremer var för långt ner..... Some men do not accept the rules. They create their own! |
|
|
satte arket på ratten ska ja nog tillägga!!! =) Some men do not accept the rules. They create their own! |
|
|
Tompa: Varför skulle det hjälpa att besikta en viss tid på dygnet? Och vad tyckte du besiktningsteknikern gjorde som var respektlöst mot din bil? Siktfältet rakt framför föraren består av ett fält som är 20cm högt och 30cm brett, ett A4-ark är en perfekt jämförelse... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Brukar det inte sitta markeringar på vindrutan? Kolla längs sidan så finns ett litet streck med nån bokstav där. Är inte det gränsen? Automat är bekvämt |
|
|
Den markeringen finns på originaltonade vindrutor. Rutan är tonad ner till markeringen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.