|
|
|
|---|---|
|
Min bil har börjat gnissla och klonka ifrån bakvagnen!Sökte efter inlägg och fann att det kan vara silentblocken som spökar?Även så fann jag att det kan vara drivknuten som är kass eller att det behövs byta olja i, vilken olja ska man använda?Eller ska man ge sig på ett silentblock byte, hur länge håller silentblocken egentligen och vad kostar det att köpa nya? Tacksam för svar då detta oljud börjar bli högst eneverande! "Stå på gasen så känns allting rätt" | |
|
Klonk kan komma från de övre stötdämparfästena. Dom brukar bli dåliga. Du kommer åt dem innifrån bagageutrymmet under mattan uppe på hjulhusen... Dom är enkla och billiga att byta ut. Kolla dem först. Sen kan det ju även vara avgassystemet som dunkar i. Det kan dunka som fan. Tro mig... Jag letade hur länge som helst innan jag fattade att det var katten som dunkade i överkant. Lät som om kardanaxeln höll på att lossna. Det började bara låta i farter över 130 och på rejält guppiga vägar. Sen kan det ju även vara silentblocken som du skrev. Och dom är tydligen inte så roliga att byta... Min skrothög: Länk |
|
|
En ytterligare sak att kolla, förutom avgas, silentblock och stötdämparlagringar, är gummiupphängningen till slutväxeln! MW-Guru |
|
|
Tack för tipsen, måste kolla upp detta innan jag blir galen! "Stå på gasen så känns allting rätt" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.