|
|
|
|---|---|
|
Har sett att det finns några "billiga" BiTurbos i tyskland på mobile.de. prisklass 115000 och uppåt. Törs man köpa en som är så billig?? Om man jämför med dessa som finns till salu i Sverige så är det ju grymt billigt. Vad kan det kosta att byta turbos?? Billy B-10 | |
| Lägg på lite på dem, under 150 000kr så lär du kunna få ett pålitligt och mkt fint exemplar. Att byta turbos till original lär kosta massor, men det skall inte vara några problem att byta till andra fabrikat sägs det. | |
|
Billy: Med billiga bilar så får man vad man betalar för. Det gäller även Alpina. Sen hänger det bara på vad det kostar att rusta upp till fint skick och som du kanske märkt så tar de bra betalt för sina delar. Du kan säkert hitta en för 100.000 som gått ca +20´mil och det börjar bli dags att byta kolvar, ac aggregat, dämpare, fjädrar, IC, turbos, grenrör. Inget du hittar på Bildelsbasen om du förstår vad jag menar. B10Tobbe håller på att renovera just en sådan. Han kan, bättre än mig, redovisa den faktiska kostnaden. En Biturbo skall INTE vara i "bruksskick" det är det alldeles för fin för. M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
|
Självklart så ska en sådan bil INTE vara i brukskick , den ska vara kanonfin ! Det är ju inga dussinbilar : alpina ! Alla Alpinor ska vårdas extra ömt tycker jag , och helst vara original. Detta är min syn på dessa pärlor till bilar. Billy B-10 |
|
Glecar |
Jag kan ju bara inte hålla mej när man har en bil som går igenom bilprovningen med större aggregat mm. och håller en sådan standard.. Vill ju inte ha lika andra B10 ägare.. måste hänga med i utvecklingen .. Drar ju lite när man ser japsar som är trimmade .. Vill ju inte bli ifrånåkt av en audi eller japs... eller? *ler* Glecar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.