|
|
|
|---|---|
|
Hej alla freaks har en 750 -90 som läcker olja under bromservoslaven, ja jag har nivåreglering, den läcker även ngt i dämparna i bak typ vid körning med full bil. Åter till bromservoslaven, jag har bytt div torra slangar, oljan tycks sippra igenom porerna på gamla bmw. Läcker dock rikligt, det var ingen grön olja det verkar vara nån sm**idbfiot som en gång kört på fel.. nu är det atf. Givarna svettas även de som sitter framför servoolje burken. Det är Lenkhilfe levelvarning i burken som fungerar, Dock verkar servopumpen tagit stryk ylar något mer än normalt speciellt första 10 sekunderna efter start. Är det bara att köpa en ny hydralslav och servopump eller finns det nåt man kan göra för att hitta läckan tips?? | |
| Har själv haft samma problem. Hittade en hydralslav(bromsförstärkare )på skroten. Först bytte jag innehållet i bromsförstärkaren vilket inte hjälpte därefter bytte jag hela förstärkaren och läckaget försvann. Mitt läckage var koncentrerat till det lilla hålet längst ut undertill på bromsförstärkaren där det sitter en liten skruv. Även en av mina givare har läckt den bytte jag ut - finns gott om på skroten. MissLjudet tyder på för låg nivå i behållaren. Men vad använder du för olja ? atf, ska det inte vara Pentozin eller motsvarande.-eller? Har du fel olja har jag förstått att precis vad som helst kan hända. Börja med att kolla om du har rätt olja. | |
|
Ja det är röd atf typ dexron? som jag skrev ovan. Vet att det är fel olja ska byta när jag skaffat de delar ja tror fått ta stryk:) Jag har tillräkligt med olja i burken -tror att pumpen tagit stryk av fel olja?! borde dock endast påverka dämparna som nu läcker lite. |
|
|
Jag vill infoga ett inlägg. Vad många tror så är olja inte bara smörjmedel med olika viskositet. Utan vissa gummi packningar tål inte vissa oljor. Detta kan medföra att om man kör med en GL 5 olja i en slutväxel som ska ha GL4 så äter GL 5 oljan upp bronsbussningarna. Så mitt råd till dig är att byta olja så fort som det bara går. så du inte får mera kostnader på halsen. LOJ/ |
|
|
Låter helt sunt det där med packboxar o dyl, bilen står stilla i garaget. Alla som har en 750 har väl en andrabil... själv åker jag en tyskimport golf turbodiesel-86 då bmwn är på dåligt humör:) |
|
|
Nu är det rivet.. broms slaven är borta och packboxen i slaven läcker och det rinner ut i ett litet hål i mellan bromscylindern ock slaven, nu återstår bara att skaffa nya delar och byta ut all atf till pentozin. Tack för all hjälp! |
|
torparn2 |
Du ska aldrig blanda två olika styrservo oljor eftersom dom inte blandas med varandra. Det står på locket på styrservo behållaren vilken olja du ska ha. På min står det CHF 11S om jag inte minns fel... "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.