|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag hoppas på Er hjälp. Jag har en 530DA -00 som hastighetsmätaren, bränsleinformationen i färddatorn är ur funktion. Ävan ABS-lampan och antispinn lampan lyser konstant. Det började för en månad sedan. Ett par gånger under 14 dagarsperiod slogs det ut. Dom senaste veckorna blev det allt offtare och nu helt ur funktion. Vad är det för fel? Bilen har gått endast 6000 mil. Lite tidigt för denna typen av fel. Gäller garantin för sådant? Tacksam för svar. mvh Jocke | |
| Skulle gissa på kretskortet i kombiinstrumentet och/eller kodnyckeln. Det kan bli ett stort beskymmer att söka fram felet! Vet dock inte hur det ser ut i en E39:a. Absolut borde garantin täcka det. | |
|
Tack för svaret. Ska kontakta en BMW verkstad idag. |
|
| Jag tycker det låter som ABS-givaren/givarna är trasig, det kan orsaka konstiga problem. Eftersom både ABS-lampan och DSC-lampan lyser, är det troligen ABS-givarna som spökar. Det borde vara garanti kvar på din 530D, hör med BMW. Hoppas det löser sig! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
ABS/ASC givaren vänster bak är trasig. Bara att byta, borde gå på garantin eller goodwill du kvaliten på dessa givare har varit undermålig sedan 96 och knappsat blivit bättre trots en del modifieringar av sensorer och nyare varienater som inte funkar ett dugg bättre. Annars kan du byta själv. kolla mektipsen, ///MVH Hasso Länk |
|
Hej Per och Hasso. Jag var på BMW i Malmö. Precis som ni säger så är det givaren. Tack för ert svar. Dom skulle kolla om detta går på garantin. Bilen är köpt i Tyskland förra året. mvh Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.