AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
500

HASTGHETS INSTRUMENT

B-MAN
JAG HAR PROBLEM MED ATT MIN TRIPPMÄTARE NOLLSTÄLLS VARJE GÅNG JAG STÄNGER AV BILEN OCH ATT INGA INSTRUMENT FUNGERAR TILLS MAN VARVAR UPP BILEN I CA2500
INTE ENS DE FUNGERAR VARJE GÅNG ALLA MÄTARE UTOM HASTIGHETS MÄTAREN FUNGERAR TEX MÄTARNA SLÅR OM FRÅN NOLL TILL ÖVER MAX FRAM OCH TILL BAKA+ ATT VARV MÄTAREN PENDLAR NÄR MAN HÅLLER IN BROMSEN
DESPERAT EFTER HJÄLP
joakim_e
funkar isnpektions mätaren? om batterienrna i den tar slut brukar mätarna få fnatt.

// Joakim
B-MAN
Hur kollar jag det??
jag får fortfarande fel med i displayen
men den går inte igång förens man har åkt en stund
se
64
senne
535iA -89
Jag hade problem med min i somras, trippmätaren nollställdes varenda gång jag stängde av bilen. Jag bytte kondensatorerna som sitter på servicekortet och sedan dess fungerar allt helt ok. BMW sa att jag nog skulle vara tvungen att köpa ett nytt kort för 4038:-, så man kan säga att man kom billigt undan.

Jag hade inte problem med några andra mätare men tror att du också behöver byta ut kondensatorerna. Har du tur så är det bara det felet och allt fungerar normalt igen.

Det finns en bild under Tips&Teknik->Mekartips på den här sidan som visar vilka kondensatorer det gäller. Jag fick en annan länk som visade ganska bra steg för steg hur man skulle bära sig åt för att komma åt kortet när man ska byta instrumentlampor. Jag fick den av Greger som verkar vara en schysst kille :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.