AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
475

Frågor kring köp av m-roadster

Hej jag har funderat på att importera en m-roadster från tyskland och undrar va ett skäligt pris är, jag är ganska kräsen och vill endast ha väldigt frächa ex. som hellst ej rullat allt för många mil.
år ca 96- - 99-.
Jag satt och läste er importguide och såg där det nämnas om en garanti som kallades europluss, när gäller denna och vad gäller den?
Är det någonting speciellt man bör tänka på vid köp av en m-roadster, vanliga fel ect.
Slutligen är mobile.de en bra sida att hitta fina bilar och seriösa handlare?
//Tacksam för svar lasse
Jag hittade min bil på mobile.de. Där finns allt från riktiga rishögar till rena pärlor. Men firman som plockade hem min bil kollade upp bilen först, på så sätt undvek jag 2st bilar som verkade fina i annonsen men inte höll måttet vid närmare inspektion.

Så har du inte möjlighet att åka ned själv, låt en seriös firma i sverige kolla upp den bil du är intresserad av. Jag fick lägga ca. 20.000 på priset i tyskland för att få bilen nyckelfärdig i Sverige. Vilket så här i efterhand jag tycker var väl investerade pengar.

Lycka till

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
zeth_: M roadster finns fr o m -97. På mobile.de finns säkert det bredaste utbudet, men kanske inte det bästa (om man har otur). Titta gärna även på Länk (gebrauchtwagen), lite högre priser men genomgående "ärligare" bilar. Här kan du också få europlusgaranti.

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.