|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag var och besiktade min bil idag .. fick följande fel : strålkastare halvljus ljusbild diffus vad menas med de exakt? måste jag köpa helt Ny strålkastare nu ?? eller kan man köpa bara glaset o byta det ?? Väldigt tacksam för svar! | |
|
Har du biltema-lampor? Kolla lampan först så den inte är skadad. Det som menas är att du inte har den skarpa ljuskanten från lyset , utan du har nog för stor spridning på ljuset. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Kan åxå bero på kondens eller skit på reflektorn. //Erik// |
|
|
Kan det hjälpa att köpa nya lampor ? för att sen avgöra om ljusbilden är korrekt, måste man åka till en verkstad eller kan man se de själv? en sista fråga ... om polisen stoppar mej o gör en flygande besiktning .. har dom möjlighet att se om ljusbilden är OK ?? vad är böterna för "fel ljusbild" ? Tack så mycke för alla svar :) |
|
|
Lampan kan sitta felmonterad. |
|
|
Är det en E30 -87 och neråt så är det fukt i stålkastaren eller så har cromet i insatsen blivit bortbränt alt.lossnat pga fukt tidigare. Detta är största anledningen till anmärkan på diffus ljusbild på den modellen. Henrik |
|
| kan bero på mkt,oftast på att de kommit fukt lr nåt fel på refektorn...om de är fukt i lamphuset brukar de hjäpa me att "lufta" lamhuset genom att tex ta ur en lampa i några timmar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.