AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
379

Vibrationer 540 -93

C-
51
C-J.ODEN
540iA -93 som brunnit upp
Jag har vibrationer i bilen mellan 55 - 65 km/h. Detta uppenbarar sig bara när bilen är kall. När jag sedan kört ett antal km. tynar dom sakta bort för att sedan när bilen är "genomvarm" i princip är borta. Har tittat i "tidigare inlägg" men finner inget direkt svar gällande just detta problem. Någon som vet nått eller??

-Ingenting är omöjligt-
Jaytee
Har du aut. nivauregulering ?
Jeg har nemlig samme problemer på min 520T, og mistenker at problemet kan ligge der. Har hatt bilen inne på verksted flere ganger, men de finner ingen feil.
Det føles som om hjulene er meget "urunde", men kun når bilen er kald - første mil ca.
C-
51
C-J.ODEN
Jaytee.... Nej jag har inte aut.nivåreglering, så det kan inte vara det som spökar.

-Ingenting är omöjligt-
C-
51
C-J.ODEN
Ingen som har nått tips ??

-Ingenting är omöjligt-
PE
630
PESK
740iA e32
Ta och kolla motorfästena, så länge motorn är kall
så går den lite "hårdare" och det tror jag kan påverka
dina motorfästen om dom är slitna eller spruckna....
du vet själv, det är inget dåligt vrid i maskinen så det
sliter på alla infästningar.....bara en gissning, men värd
att kolla...
Peo
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag har exakt samma symptom som du har. Kall = vibrationer i från drivlinan. Varm, som bortblåsta. Hittar du felet så kan du väl skicka ett mail ;) Jag testade förra året en 540 åt en kompis inför ett ev. köp och den hade precis samma fel. Om man får summera så verkar det vara relativt vanligt med vibrationer från drivlinan på 540/740. Inget konkret svar, men du är inte ensam ivf. Peo's gissning kan faktiskt vara värt att prova. Även växellåds kuddarna bör nog bytas samtidigt.

Mvh. Patric

Länk
C-
51
C-J.ODEN
Tackar så mycket för tipsen. Växellådskuddarna har tidigare ägaren bytt, men inte motorkuddarna ..... ska kolla upp de vid tillfälle. Hittar jag felet så hör jag givetvis av mig och rapporterar.

-Ingenting är omöjligt-
Ni
16
Nicklas-540
540i -01
850cia -91
Har också märkt dessa vibrationer, har även en Audi med stora sexan som också haft dessa problem (som är mera regel än undantag på Audisexor). Fick ett tips om att det var katalysatorerna som var upphov till detta, bytte dessa och jajamen, går nu helt vibrationsfritt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.