|
|
|
|---|---|
|
Tvättade bilen och tittade noga vid skyltbelysningen bak, såg att jag fått rostangrepp i skarven på båda sidor. Åkte in till BMW och frågade vad jag skulle göra. Visade upp min servicebok som var välservad. Han som arbetade på lakering och plåt skulle söka på good will då rostskyddsgarantin har gått ut. Han sa också att BMW har problem runt bakluckan amt vid tanklock. Men idag ringde någon chef på BMW göteborg och nämde att de inte tänker söka då de håller på reglerna att rostskyddsgarantin endast gäller 6 år. Han hävdade också att bilen är gammal så rost får du räkna med och påpekade att BMW inte har några problem med rost. Bilen är en 9610 som gått snart 13000 mil. Borde inte en BMW ha lite bättre rostskydd än detta. BMW i Göteborg (Mölndal) har enligt mig och andra ett mycket dåligt rykte mot sina kunder. | |
| sök sök sök sök på t.ex. "E39 AND rost" och du skall finna mer än vad du önskar, tyvärr.... | |
|
Visst är det dåligt! Se tidigare sträng. Länk MVH/Andrè |
|
|
Verkar som det är ett otroligt problem om man läser gamla länkar. Undrar om det finns något att göra åt det. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gissa om jag ska trä bilen om halsen på dom om jag hittar nån rost före innan bilen gått 10,000 mil Den har gått mindre än 700 vintermil och aldrig stått med salt kvar utan tvättats bort omgående. Klarar inte en bil som kostar en bara bit över 400tkr det då blir det basning. ///MVH Hasso Länk |
|
Hittade lite rost runt låset på bagageluckan på min e39:a förra året som jag då åtgärdade, men som kommit tillbaka i år. Har det än gång börjat är det svårt att få bort det helt. Min e34:a får jag gå en omgång med varje vår för att den skall se hyffsad ut. Det är helt klart vintrarnra och vårt klimat som är förädiskt. BMW CS #5206 |
|
|
Hej Christer Var det du som åtgärdade rosten eller BMW-firman ? Är det en Touring du har ? MVH jossi |
|
|
Sorgligt att höra om dessa rostproblem på BMW, samma kvalitet som på Alfa, men då är ju Alfa ändå mycket billigare att köpa! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.