AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.422

Byta 328 till 840. Råd och tips, tack !

Sida 3 av 3
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Att 840-850 ägare är så aggresiva!
Det kanske finns en anledning till att vissa kallar 850 för "gymbilar". För mycket anabola? :-)

Mr C
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ibland funderar man nog om 850 e en riktig penisförlängare !?

Skämt åsido men "Skalons" inlägg var rätt skönt:
"Håll dig till familjebilen 528 och låt de stora pojkarna va i fred !"
Hahaha..

Ps. Dom enda (2 st) 8-serie som rullar i mina krokar står mycket riktigt parkerade vid gymet regelbundet. Upp till var och en att tolka..

Mvh
Anders S.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
BMW-Matte. Jag citerar mig själv:
"Kostar ett komplett avgasrör 30000kr så gör det. Kostar en dimljusinsats 5000kr så gör den. Sedan tycker jag det är upp till var och en att avgöra om detta är dyrt, prisvärt eller vad det nu kan tänkas vara. Personligen tycker jag det är dyrt, men förtjänar jag skit för det? Huvudsaken är väl ändå att man kan föra en diskussion om vad de olika modellerna har för egenskaper, positiva som negativa, utan att folk ska kalla andra för fattiga wannabees eller pizzabagare. Eller!? Det är väl BMW-fantaster vi är?"
Fattar du innebörden? Jag är inte här för att bråka eller reta upp skribenter men det verkar faktiskt som om du är av en annan åsikt. Synd. Jag skulle gärna haft en BMW 8-serie eller någon annan större modell än min nuvarande 525, om du nu vill veta, men tyvärr har jag inte råd. Detta ger dig ändå ingen rätt att (indirekt) kalla mig för "besserwisser". Rätt låg nivå faktiskt...
Föreställ dig följande scenario: Utan "arbetare" så finns det ingen som kan bygga dyra bilar till dig!

Davve - Sorry, det var inte menat som ett personangrepp.
Men jag blir irriterad när folk gör irrelevanta inlägg om saker de inte vet till fakta utan endast hörsägen.
Förövrigt tycker jag att denna diskution har varit ganska intressant ! :-)
Jag är jättenöjd med min 840, och flinar vid varje service. Jag har en Porsche 911 också, det är samma sak där, folk är rädda att den är dyr i delar, men va fan, hur ofta måste man serva då ??!!!
KÖRGLÄDJE är vad det handlar om - då kostar det !!

// MM
Jag har idag sålt min underbara 840 med en tår i ögat !!

Eftersom att jag har blivit beskylld för att ljuga för egen vinning vill jag bara säga att jag står helt för mina inlägg ovan, 840 är inte direkt dyrare att äga än övriga modeller med V8:a.
Och därmed sätter jag punkt för mig !

// MM
Kan någon lägga in lite exempel på vad ett komplett avgassystem kostar till lite andra bilar? Vad kostar det till exempel till en 328/528, M3/M5 ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.